עמוד:72

27׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם 1 . מִצְאוּ בַּכִּתָה וּבַבַּיִת מוּצָרִים שׁוֹנִים הָעֲשׂוּיִים פְּלַסְטִיק . כִּתְבוּ מָה מְצָאתֶם . הַפְּלַסְטִיק שֶׁסְבִיבֵנוּ מוּצָרִים מִפְּלַסְטִיק שָׁקוּף : מוּצָרִים מִפְּלַסְטִיק לָבָן : מוּצָרִים מִפְּלַסְטִיק רַךְ : 2 . כִּתְבוּ שֵׁמוֹת שֶׁל שְׁנֵי מוּצְרֵי פְּלַסְטִיק הַמַתְאִימִים לְכָל תְכוּנָה : 3 . מָה אַתֶם עוֹשִׂים עִם מוּצְרֵי הַפְּלַסְטִיק אַחֲרֵי שֶׁסִיַמְתֶם לְהִשְׁתַמֵשׁ בָּהֶם ? מוּצָרִים מִפְּלַסְטִיק אָטוּם : מוּצָרִים מִפְּלַסְטִיק צִבְעוֹנִי : מוּצָרִים מִפְּלַסְטִיק קָשֶׁה : 46 פעילות 2 אחרי הפעילות שואלים : למה יש לנו כל כך הרבה מוצרי פלסטיק ? א . הרבה יותר פשוט וזול לייצר מוצרים מפלסטיק מאשר ממתכת, מעץ, מזכוכית או מברזל . ב . פותחו סוגי פלסטיק שהתכונות שלהם מתאימות כמעט לכל צורך בחיינו . ג . פלסטיק יכול להחזיק מעמד זמן רב, הוא אינו משתנה ואינו ניזוק בקלות . מעורבות קוגניטיבי גילוי וחקירה מטרה להעלות למודעות את מגוון מוצרי הפלסטיק שהאדם יצר ואת תכונותיו באמצעות סקירת חפצים בסביבה . עמ׳ בחוברת 46 הערות לעצמי הצעה לפעילות נוספת מבקשים מהילדים לאסוף במשך כמה ימים ( בשקית אשפה נפרדת ) את כל מוצרי הפלסטיק שהמשפחה משליכה לאשפה . עטיפות ואריזות, מכלים וקופסאות ( למשל של גבינה, יוגורט, פסטה ) . המטרה היא שהילדים ישימו לב לכמות הפלסטיק שנזרקת לאחר שימוש יחיד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר