עמוד:66

66׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם לְהִתְפַּנֵק עִם פַּנְקֵיְיק 1 . מִמָה מְכִינִים פַּנְקֵיְיק ? קִרְאוּ אֶת "אֹפֶן הַהֲכָנָה" וְהַשְׁלִימוּ אֶת רְשִׁימַת הַמַרְכִּיבִים . 2 . מָה הַמָקוֹר שֶׁל כָּל אֶחָד מֵהַמִצְרָכִים ? הוֹסִיפוּ אֶת הַמַדְבֵּקוֹת בַּמָקוֹם הַמַתְאִים . רְשִׁימַת הַמַרְכִּיבִים מְקוֹר הַחוֹמֶרכַּמוּיוֹתמִצְרָכִים 1 2 3 4 40 הרחבה מטרה לפתח מודעות למאמץ הנדרש להכנת פנקייק . להכיר את החומרים הדרושים והמקור שלהם . עמ׳ בחוברת 40 - 41 קוגניטיבי חברתי רגשי חוש - נועי הערות לעצמי להתפנק עם פנקייק שואלים : מי אוהב פנקייק ? מי הכין פעם פנקייק ? איך הכנתם ? מסבירים שבפעילות הזו אנחנו נחקור מתכון של פנקייק – נכיר את המצרכים ונלמד מה המקור שלהם וממה הכינו אותם . פעילות 2 לפני הפעילות מדברים על מזון : יש מזון טרי שנאכל כפי שהוא ( כגון תפוח, עגבנייה, גזר ועוד פירות וירקות ) . יש מזון שאפשר לאכול רק אחרי עיבוד, כלומר צריך לעשות פעולות הכנה כמו טחינה, בישול, אפייה או טיגון לפני שאוכלים אותו ( כגון תפוח אדמה, דלעת, קישוא, זיתים ועוד ) . רוב המזונות במרכול הם מזונות מעובדים בדרגות שונות . לפעמים דרגת העיבוד קלה והקשר בין המוצר המוגמר למקור די ברור ( יוגורט ) . לפעמים דרגת העיבוד גבוהה וקשה לדעת ממה הכינו את המזון : למשל, שניצל מן הצומח . . . מישהו יודע ממה הוא עשוי ואיך מייצרים אותו ? או גבינה צהובה – ממה היא עשויה ואיך מייצרים אותה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר