עמוד:65

פלא טבע מדריך למורה׀ 65 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם בְּגָדִים מְיֻחָדִים חִשְׁבוּ עַל בַּד שֶׁאַתֶם רוֹצִים לְהַמְצִיא . אֵילוּ תְכוּנוֹת מְיֻחָדוֹת יִהְיוּ לוֹ ? וּלְמָה הוּא יְשַׁמֵשׁ ? הַאִם לוֹחֵם הָאֵשׁ וְהָאַסְטְרוֹנָאוּטִית יְכוֹלִים לְבַצֵעַ אֶת תַפְקִידָם לְבוּשִׁים בְּבֶגֶד כֻּתְנָה רָגִיל ? מַדְעָנִים בָּדְקוּ תְכוּנוֹת שֶׁל חוֹמָרִים שׁוֹנִים בְּמַעְבָּדוֹת, וּבְאֶמְצָעִים טֶכְנוֹלוֹגִיִים שִׁלְבוּ חוֹמָרִים יַחַד וְיָצְרוּ מֵהֶם בְּגָדִים הַמַתְאִימִים לִמְשִׂימוֹת מְיֻחָדוֹת . הָאַסְטְרוֹנָאוּטִית נִמְצֵאת בֶּחָלָל, בִּסְבִיבָה קָרָה מְאוֹד . הַחֲלִיפָה שֶׁלָה עֲשׂוּיָה מִבַּדִים וְחוֹמָרִים מְיֻחָדִים שֶׁשׁוֹמְרִים עַל חֹם הַגוּף שֶׁלָה וּמְגִנִים עָלֶיהָ מִפְּנֵי הַקֹר . לוֹחֵם הָאֵשׁ עוֹבֵד בִּסְבִיבָה חַמָה מְאוֹד . הַחֲלִיפָה שֶׁלוֹ עֲשׂוּיָה מִבַּדִים וְחוֹמָרִים מְיֻחָדִים שֶׁאֵינָם נִשְׂרָפִים וּמְגִנִים עָלָיו מִפְּנֵי הָאֵשׁ . רָצִיתִי לָדַעַת . . . 39 בגדים מיוחדים לפני הפעילות מספרים שבני האדם ( בניגוד לבעלי החיים ) יכולים לבחור חומרים ולייצר מהם מוצרים שונים באמצעים טכנולוגיים . למשל, לפתח בדים שיכולים לעזור בהגנה במצבים של סכנה . אחרי הפעילות מבקשים מהילדים לספר אילו בדים הם המציאו ולאיזה שימוש . סוריקטה פירוט מלא על הפעילות ב"שואלים שאלות" שבעמוד 8 במדריך זה . קוגניטיבי הרחבה רגשי מטרה חיבור הנושא שנלמד בספר למציאות באמצעות איתור מידע בטקסט : הכרת בדים בעלי תכונות מסוימות שפותחו עבור משימות מיוחדות . עמ׳ בחוברת 39 הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר