עמוד:119

119 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 8 . הַאֲזִינוּ לַשִיר "אֲנִי מְנַגֵן" וְקִרְאוּ אֶת הַמִילִים . אֲנִי מְנַגֵן ( עֲמָמִי ) אֲנִי מְנַגֵן . בְּמָה אַתָה מְנַגֵן ? אֲנִי מְנַגֵן, מְנַגֵן בְּאָקוֹרְדְיוֹן . קוֹרְדִי קוֹרְדִי קוֹרְדְיוֹן, מְנַגֵן בְּאָקוֹרְדְיוֹן . אֲנִי מְנַגֵן . בְּמָה אַתָה מְנַגֵן ? אֲנִי מְנַגֵן, מְנַגֵן בְּסַקְסוֹפוֹן . סַקְסוֹ סַקְסוֹ סַקְסוֹפוֹן, מְנַגֵן בְּסַקְסוֹפוֹן . אֲנִי מְנַגֵן . בְּמָה אַתָה מְנַגֵן ? אֲנִי מְנַגֵן, מְנַגֵן בַּחֲצוֹצְרָה . חֲצוֹ חֲצוֹ חֲצוֹצְרָה, מְנַגֵן בַּחֲצוֹצְרָה . שִׂימוּ לֵב : בְּעִבְרִית אוֹמְרִים - אֲנִי מְנַגֵן בְּ . . . 9 . תוּכְלוּ לָשִיר אֶת הַשִיר "אֲנִי מְנַגֵן" גַם עִם שֵמוֹת שֶל כְּלֵי נְגִינָה אֲחֵרִים . כִּינוֹר תוּפִּים פְּסַנְתֵר צֶ'לוֹ פעילות 9 כדי שהתלמידים יוכלו לשיר את השיר עם עוד שמות של כלי נגינה, צריך לוודא קודם שהם מכירים כלי נגינה ומה שמותיהם בעברית . אפשר להקדים ולהציג כמה כלי נגינה עם השמות בערבית ובעברית, להצביע כל פעם על כלי נגינה אחד, ולבקש מהילדים לשיר . זמן משחק, דיבור ועוד משחק לתרגול השמות של כלי הנגינה – בשלב הראשון קוראים שם של כלי נגינה ומבקשים מהתלמידים להציע תנועה שמאפיינת את הנגינה בכלי זה . קוראים בכל פעם בשם של כלי אחר והתלמידים כאילו מנגנים לפי התנועות שהוסכם עליהן . בשלב השני מזמינים בכל פעם תלמיד אחר . התלמיד אומר שם של כלי נגינה אבל עושה תנועה שמתאימה לכלי אחר . למשל, התלמיד אומר "סקסופון" אבל עושה תנועות של תיפוף בתופים . התלמידים צריכים להקשיב לשם של הכלי ולבצע את התנועות המתאימות ולא להתבלבל . אחר כך מזמינים תלמידים אחרים . כדאי לרשום על הלוח את רשימת כלי הנגינה שמשתתפים במשחק, כדי שכל התלמידים יכירו את המילים . 119

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר