עמוד:117

117 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 1 . א . בְּאֵיזֶה כְּלִי נְגִינָה מַאיָה מְנַגֶנֶת ? ב . בְּאֵיזֶה כְּלִי נְגִינָה סַבָּא שֶל רוּתִי מְנַגֵן ? כִּתְבוּ בְּעִבְרִית וּבַעֲרָבִית . 2 . כַּמָה זְמַן מַאיָה מְנַגֶנֶת בַּתִזְמוֹרֶת ? 3 . לָמָה מַאיָה אוֹהֶבֶת לְנַגֵן בַּתִזְמוֹרֶת הָעֲרָבִית-יְהוּדִית ? 4 . מַאיָה שָמְעָה נְגִינָה שֶל עוּד לִפְנֵי שֶהִצְטָרְפָה לַתִזְמוֹרֶת ? אֵיךְ יְדַעְתֶם ? כִּי מַאיָה אָמְרָה לְרוּתִי : 5 . מַאיָה שוֹאֶלֶת : "אוּלַי אַתְ רוֹצָה לָבוֹא לַקוֹנְצֵרְט שֶלָנוּ ? " - שֶל מִי הַקוֹנְצֵרְט ? א . שֶל מַאיָה וְסַבָּא שֶלָה . ב . שֶל מַאיָה וְרוּתִי . ג . שֶל הַתִזְמוֹרֶת הָעֲרָבִית-יְהוּדִית . 6 . כִּתְבוּ מִי אוֹמֵר כָּל מִשְפָּט : א . אֲנִי מְנַגֵן בְּעוּד מִגִיל 14 . ב . אֲנִי מַזְמִינָה אֶת הַחֲבֵרָה שֶלִי לְסֶרֶט . ג . אֲנִי מַזְמִינָה אֶת הַחֲבֵרָה שֶלִי לְקוֹנְצֶרְט . אוצר מילים מכינים כרטיסיות עם המילים החדשות מתוך הטקסט : קונצרט , תזמורת , חליל, הצטרפתי / להצטרף , מוזיקה , כלי נגינה . כל תלמיד או תלמידה מקבלים כרטיסייה עם אחת מהמילים, וצריכים להגיד משפט או לשאול שאלה עם המילה . דוגמה : "אני לא מנגנת בחליל . מי מנגן בחליל ? " ( ילדים שמנגנים ירימו יד ) . "אני לא מצטרף לתזמורת . מי מצטרף ? " "אני הייתי בקונצרט . מי היה בקונצרט ? " כדאי להתעכב על חלק מן השאלות ולשוחח מעט ( באיזה קונצרט היית ? למה את לא רוצה להצטרף לתזמורת ? מי עוד במשפחה מנגן בחליל ? ) . 117

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר