עמוד:106

106 ,10 ,20 30 14 . עוֹשִׂים חֶשְבּוֹן עֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת הַבָּאוֹת . כִּתְבוּ אֶת הַתְשוּבוֹת בַּמַחְבֶּרֶת - בְּמִילִים וְלֹא בִּסְפָרוֹת ( أرقام ) . בָּאַרְמוֹן שֶל הַמֶלֶךְ יֵש שְמוֹנִים חֲדָרִים, וּבְחֵצִי מֵהַחֲדָרִים יֵש חַלוֹנוֹת . בְּכַמָה חֲדָרִים יֵש חַלוֹנוֹת ? סָבְתָא שֶלִי בַּת שִבְעִים, וְסַבָּא שֶלִי מְבוּגָר מִמֶנָה בְּעֶשֶׂר שָנִים . בֶּן כַּמָה סַבָּא שֶלִי ? בַּחֲצִי שָעָה יֵש שְלוֹשִים דַקוֹת . כַּמָה דַקוֹת יֵש בְּשָעָה ? 10 עֶשֶׂר 60 שִישִים 20 עֶשְׂרִים 70 שִבְעִים 30 שְלוֹשִים 80 שְמוֹנִים 40 אַרְבָּעִים 90 תִשְעִים 50 חֲמִישִים 100 מֵאָה انتبهوا : كما في العربيّة نستخدم نفس العشرات الكاملة بالكلمات للمذكّر والمؤنّث . مثال : عشرون ولدًا، عشرون بنتًا . בַּסִיפּוּר כָּתוּב : "טוֹב, אָז 30 דַקוֹת . " פינת הלשון הנושא הלשוני המוקנה ביחידה הוא העשרות השלמות . אפשר להראות לתלמידים את הקשר בין המספרים משלוש עד תשע לבין העשרות : שלוש – שלושים ; ארבע – ארבעים ; חמש – חמישים ; שש – שישים ; שבע – שבעים ; שמונה – שמונים ; תשע – תשעים . זה יכול לעזור לתלמידים לזכור את שמות העשרות . אזכורים של שמות העשרות יופיעו גם בהמשך . פעילות 14 השאלות שמופיעות בפעילות הזאת הן שאלות חשבוניות, אבל המטרה היא כמובן לתרגל את שמות העשרות, לכן המספרים בשאלות כתובים במילים . 106

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר