עמוד:113

113 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 26 . הַעֲתִיקוּ לַמַחְבֶּרֶת אֶת הַמִשְפָּטִים לְפִי הַסֵדֶר בַּסִיפּוּר . انسخوا إلى دفاتركم الجمل حسب تسلسلها في القصّة . 27 . הַעֲתִיקוּ אֶת הַמִילִים לַמַחְבֶּרֶת וּמִתְחוּ קַו בֵּין מִילִים מֵאוֹתָה הַמִשְפָּחָה . انسخوا الكلمات إلي دفاتركم، ثمّ صلوا بخطّ بين الكلمات من نفس العائلة . הַמֶלֶךְ נִרְדַם בַּבַּיִת שֶל הָאִיכָּר . הָאִיכָּר וְהַמֶלֶךְ עָבְדוּ קָשֶה . הַמֶלֶךְ לֹא הִצְלִיחַ לִישוֹן . הָאִיכָּר בָּא לָאַרְמוֹן וְדִיבֵּר עִם הַמֶלֶךְ . הַמֶלֶךְ הִגִיעַ לַכְּפָר שֶל הָאִיכָּר . 1 הָרוֹפֵא לֹא מָצָא תְרוּפָה לַבְּעָיָה שֶל הַמֶלֶךְ . נִיקוּ מַמְלָכָה הִתְעוֹרֵר עַצְבָּנִי תְרוּפָה עֵר רוֹפֵא מְעַצְבֵּן נָקִי מֶלֶךְ 28 . כִּתְבוּ מָה סִיפֵּר הַמֶלֶךְ לָאֲנָשִים בָּאַרְמוֹן עַל הַיוֹם שֶלוֹ בַּכְּפָר . לִפְנֵי שֶאַתֶם כּוֹתְבִים חִשְבוּ : • מָה הַמֶלֶךְ עָשָׂה ? • מָה הוּא הִרְגִיש ? • מָה הוּא לָמַד מֵהָאִיכָּר ? הִגַעְתִי לַכְּפָר שֶל הָאִיכָּר . . . פעילות 26 סידור המשפטים בסדר הנכון הוא שחזור של עלילת הסיפור . כאשר מסדרים נכון את כל המשפטים מקבלים תקציר של הסיפור . תלמידים שיתקשו לסדר את המשפטים יכולים לחזור לסיפור ולקרוא אותו שוב . זמן משחק, דיבור ועוד מבקשים מהתלמידים להמחיז שיחה בין המלך לרופא שלו ובין המלך לאיכר . אפשר ללמוד בעל פה את המשפטים מהסיפור, ואפשר להוסיף משפטים שלא כתובים בסיפור ומתאימים לשיחה כזאת . פעילות 27 המילים בטור הימני הן מילים חדשות והמילים בטור השמאלי הן מילים מוכרות לתלמידים . מציאת הקשר בין מילים חדשות למילים מוכרות ( למשל, הקשר בין "ממלכה" ל"מלך" – מילים מאותה משפחת מילים ) מסייע לתלמידים לזכור את המילים החדשות . פעילות 28 כתיבה חופשית . התלמידים מדמיינים מה המלך יכול לספר על היום הזה . כל תלמיד חושב על משהו אחר ולכן הטקסטים שיכתבו לא יהיה אחידים . כאשר רוצים להגיב לטקסטים של הילדים חשוב לבדוק שהעברית תקינה, וגם – שיש היגיון בטקסט החדש, שהוא מתחבר לסיפור המקורי . 113

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר