עמוד:96

96 הַי, נ וֹ עַם, אַתָה ז וֹ כֵר שֶאֲנַחְנ וּ נ וֹ סְעִי ם הַי וֹ ם לַחֲת וּ נָה ? אַתָה צָרִי ךְ לְהִתְקַלֵחַעַכְשָי ו . אֲנִי מַזְכִּי ר לְךָ : מִקְלַחַת קְצָרָה ! צָרִי ךְ לַחְס וֹ ךְ כֵּן . . . אֲבָל הוּא בֶּאֱמֶת צָרִיךְ בְּמַיִם . . . לְהַזְכִּיר לִי לַחְסוֹךְ בְּמַיִם, כִּי לִפְעָמִים אֲנִי שוֹכֵחַ . . . הוּא הִזְכִּיר לִי לֹא לְבַזְבֵּז מַיִם . . . הוּא שוֹלֵחַ לִי הוֹדָעוֹת כָּאֵלֶה כָּל יוֹם . אַבָּא שֶלְךָ מַצְחִיק . . . הֵי, קִיבַּלְתִי הוֹדָעָה מֵאִימָא שֶלִי . . . גַם אֲנִי, מֵאַבָּא שֶלִי . . . לֹא מְבַזְבְּזִים מַיִם הִזְכִּיר / לְהַזְכִּיר ذكّر מִתְקַלֵחַ / לְהִתְקַלֵחַ يستحمّ חוֹסֵךְ / לַחְסוֹךְ يوفّر מָה הוּא כָּתַב לְךָ ? 25 . אֵיךְ אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לַחְסוֹךְ בְּמַיִם ? בַּחֲרוּ בַּמִילָה הַנְכוֹנָה . א . אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לַעֲשׂוֹת מִקְלָחוֹת . קְצָרוֹת / אֲרוּכּוֹת ב . אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לְנַקוֹת אֶת הַבַּיִת עִם מַיִם . הַרְבֵּה / מְעַט ג . אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לְהַשְקוֹת ( أن نروي ) אֶת הַגִינָה פְּעָמִים בְּשָבוּעַ . יוֹתֵר / פָּחוֹת פעילות 25 בהמשך למה שדובר בעקבות הטקסט על המחסור במים, פעילות זו ממקדת את הדיון עם התלמידים בדרכים השונות לחיסכון במים . בישראל מרבים לדבר על הבעיה, וחשוב לשוב ולדון עם התלמידים בנושא . 96

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר