עמוד:74

74 12 . בַּשוּרָה הָרִאשוֹנָה כָּתוּב : " בָּעוֹנָה הַזֹאת הַשֶמֶש זוֹרַחַת בְּ- 11 בַּבּוֹקֶר . " בְּאֵיזוֹ עוֹנָה ? 13 . הַשְלִימוּ : בַּחוֹרֶף בְּאִיסְלַנְד הַשֶמֶש זוֹרַחַת שָעוֹת . ( הַרְבֵּה / מְעַט ) בַּקַיִץ בְּאִיסְלַנְד הַשֶמֶש זוֹרַחַת שָעוֹת . ( הַרְבֵּה / מְעַט ) 14 . א . מָה מְיוּחָד בַּשָעוֹן הַמְעוֹרֵר שֶל הָאֲנָשִים בְּאִיסְלַנְד ? ב . לָמָה אֲנָשִים בְּאִיסְלַנְד קוֹנִים שָעוֹן כָּזֶה ? 15 . בְּמָה שוֹנֶה הַחוֹרֶף בְּאִיסְלַנְד מֵהַחוֹרֶף בְּיִשְׂרָאֵל ? בַּחוֹרֶף בְּאִיסְלַנְד . . . בַּחוֹרֶף בְּיִשְׂרָאֵל . . . 16 . לָמָה הַרְבֵּה אֲנָשִים מִכָּל הָעוֹלָם מְבַקְרִים בְּאִיסְלַנְד ? 17 . מָתַי הֲיִיתֶם רוֹצִים לְבַקֵר בְּאִיסְלַנְד : בַּקַיִץ אוֹ בַּחוֹרֶף ? לָמָה ? אֲנִי רוֹצֶה / רוֹצָה לְבַקֵר בְּאִיסְלַנְד בַּקַיִץ כִּי . . . אוֹ אֲנִי רוֹצֶה / רוֹצָה לְבַקֵר בְּאִיסְלַנְד בַּחוֹרֶף כִּי . . . פעילות 15 בכתיבה על החורף באיסלנד התלמידים יכולים להיעזר בשני הטקסטים שקראו ובתמונה . הם יכולים להתייחס לשעות האור ( באיסלנד התלמידים הולכים לבית הספר בחושך ובישראל הולכים לבית הספר באור ) , לשלג ( באיסלנד יש הרבה שלג, בישראל אין הרבה שלג ) , לקור ( באיסלנד קר מאוד בחוץ, בישראל גם בחורף לפעמים יש שמש וחם ) וכו' . כדאי לערוך שיחה מקדימה ולאסוף עובדות על החורף בישראל, בעיקר מתוך ניסיונם של התלמידים במקום שבו הם גרים . פעילות 17 זוהי שאלה של יישום שמסתמכת על כל המידע שנאסף על איסלנד, וגם שאלה של טעם אישי . יהיו כאלה שיכתבו שהם מעדיפים לבקר באיסלנד בחורף כי הם אוהבים קור, כי הם רוצים לראות שלג, כי הם רוצים לראות את הזוהר הצפוני . אחרים יוכלו לכתוב שהם מעדיפים את הקיץ כי חם יותר והם לא אוהבים שקר להם, כי יש הרבה שעות של אור ואפשר לטייל הרבה ועוד . חשוב לעודד את התלמידים לנמק את הבחירה שלהם תוך הסתמכות על העובדות שלמדו . 74

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר