עמוד:62

62 8 . מִצְאוּ אֶת הַפְּעָלִים הַמַתְאִימִים בַּשְאֵלוֹת שֶל מַאיָה לְפִי הַתְשוּבוֹת שֶל אָפָאק, וְכִתְבוּ אֶת הַשְאֵלוֹת שֶל מַאיָה בַּמַחְבֶּרֶת . جدوا الأفعال المناسبة في أسئلة مايا حسب إجابات آفاق، ثمّ اكتبوا أسئلة مايا في دفاتركم . טִיוּל בְּפָּרִיז מַאיָה : אֵיפֹה ? אָפָאק : הָיִינוּ בְּפָּרִיז . מַאיָה : אֶת מִגְדַל אֵייפֶל ? אָפָאק : בֶּטַח . רָאִינוּ אוֹתוֹ מִכָּל מָקוֹם . הוּא נוֹרָא גָבוֹהַ . מַאיָה : גַם לְשָם ? אָפָאק : כֵּן, הָלַכְנוּ לְשָם בַּיוֹם הָרִאשוֹן בְּפָּרִיז . מַאיָה : וְ לְמַעְלָה ? אָפָאק : כֵּן, עָלִינוּ עַד לְמַעְלָה . מַאיָה : וְלֹא ? אָפָאק : פָּחַדְנוּ רַק קְצָת, בַּמַעֲלִית . מַאיָה : הָיָה כֵּיף ? מָה ? אָפָאק : רָאִינוּ אֶת כָּל הָעִיר מִלְמַעְלָה, וְזֶה הָיָה מְאוֹד יָפֶה . אֲבָל לְאָחִי הָיָה מְשַעֲמֵם, וְהוּא רָצָה לָלֶכֶת . הוּא וַאֲנִי מַמָש לֹא דוֹמִים - אֲנַחְנוּ אוֹהֲבִים דְבָרִים אֲחֵרִים . הֲיִיתֶם זֶה מִגְדָל אֵייפֶל . הוּא נִמְצָא בְּפָּרִיז, בְּצָרְפַת . זֶה מִגְדָל מְפוּרְסָם מְאוֹד בָּעוֹלָם . הַרְבֵּה מְאוֹד אֲנָשִים מַגִיעִים לִרְאוֹת אוֹתוֹ . פעילות 8 לפני שהתלמידים מבצעים את הפעילות חשוב להסביר להם שהפועל שהם צריכים לכתוב בשאלה נשען על הפועל שבתשובה שבשורה שאחריה . אפשר לבצע את התרגיל עם התלמידים בעל פה לפני שהם כותבים את הפעלים המתאימים . בהמשך אפשר להרחיב את הפעילות לדיבור בזוגות ולשנות את הגופים לרבות : הייתן וכו', או ליחידה : היית וכו' . התלמידים יקראו את הדיאלוג בזוגות וישלימו את הפעלים המתאימים . 62

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר