עמוד:47

47 מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 27 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . קִרְאוּ אֶת הַסִיפּוּר שֶל רוֹן וְאִמְרוּ אֶת הַמִילִים הַחֲסֵרוֹת . הַמַסָע בַּיָם יוֹנָתָן, מַאיָה, נָטָלִי וַאֲנִי הָיִינוּ בַּסְפִינָה כַּמָה שָבוּעוֹת . יוֹם אֶחָד הָיְיתָה סְעָרָה בַּיָם, וְהַסְפִינָה נִשְבְּרָה . אֲבָל הָיָה מַזָל וְהִצְלַחְנוּ לְהַגִיעַ לְאִי . לָהֶם / אֶתְכֶם / שֶלָנוּ אוֹתָנוּ / לָנוּ / שֶלִי לֹא יָדַעְנוּ מִי יָכוֹל לַעֲזוֹר . הָיִינוּ לְבַד עַל הָאִי הַקָטָן וְחִיפַּשְׂנוּ אוֹכֶל . לָנוּ / אוֹתָנוּ / שֶלִי מַאיָה וְנָטָלִי דָגוּ דָגִים בַּיָם . הֵן הֵבִיאוּ אֶת הַדָגִים, וַאֲנַחְנוּ בִּישַלְנוּ . אוֹתָנוּ / שֶלָכֶם / לָנוּ שֶלָכֶן / אוֹתָם / לָכֶם יוֹנָתָן וַאֲנִי טִיפַּסְנוּ עַל עֵצִים וְקָטַפְנוּ אָנָנָס . הַיָדַיִים כָּאֲבוּ כָּל כָּךְ ! לָנוּ / אוֹתָן / שֶלָנוּ אֲבָל קָטַפְנוּ עוֹד וָעוֹד אָנָנָס . אַחֲרֵי חֲמִישָה יָמִים הִגִיעַ מָטוֹס . שָמַעְנוּ אֶת הָרַעַש וְרָאִינוּ לָכֶם / אוֹתְךָ / שֶלוֹ לָהֶם / אוֹתוֹ / שֶלְךָ טָס מֵעַל הָאִי . קָפַצְנוּ וְצָעַקְנוּ : הַמָטוֹס בָּא לָקַחַת . לוֹ / אוֹתָנוּ / שֶלִי הַטַיָיס אָמַר : "בָּאנוּ לָקַחַת הַבַּיְתָה ! לָהֶם / אֶתְכֶם / שֶלוֹ בָּעִיתוֹן הָיָה כָּתוּב : "הַסְפִינָה נִשְבְּרָה, אֲבָל הָיָה מַזָל גָדוֹל . לִי / אוֹתָם / שֶלָהֶם לָהֶם / אוֹתָנוּ / שֶלוֹ מָטוֹס מָצָא וְהֵם חָזְרוּ הַבַּיְתָה בְּשָלוֹם . " לָה / אוֹתָם / שֶלָכֶם זמן משחק, דיבור ועוד על מי מדובר ? – משחק חידות כיתתי : אומרים משפט שמתאים לכמה ילדים או ילדות בכיתה בעזרת "להם", "להן", ושאר הילדים צריכים לנחש למי המשפט מתאים . למשל : יש להם קלמר צהוב ; יש להן שיער ארוך . הילדים יחפשו בכיתה ילדים שמתאימים לתיאור הזה ויגידו את שמותיהם . שואלים שאלות את כל הכיתה או קבוצה של תלמידים בעזרת "לכם", "לכן" והם צריכים לענות תוך כדי המרת הנטייה . למשל שואלים : "יש לכם היום שיעור אנגלית ? " התלמידים עונים : "כן, יש לנו היום שיעור אנגלית . " אפשר גם לפנות רק לשתי בנות : "מירה ומאיה, יש לכן מחברת חשבון ? " התלמידות יענו : "כן, יש לנו . . . " תלמידים אחרים יכולים לומר : "כן, יש להן . . . " פעילות 27 בפעילות זו התלמידים משלימים את הנטיות החסרות בתוך סיפור . המילים החסרות כוללות את כל הנטיות שנלמדו עד לשלב הזה . התלמידים יוכלו להיעזר בטבלה המסכמת שבעמוד 46 . בסיום הפעילות אפשר לשוחח על הסיפור . לא ברור מתחילת הסיפור מי הם רון וחבריו, מה הם עשו בספינה, איך הם הגיעו לאי וכו' . אפשר לבקש מהתלמידים לשער את התשובות לשאלות אלה . בנוסף, אפשר לשאול את התלמידים אם לדעתם זה סיפור אמיתי או דמיוני ולבקש מהם לנמק את תשובותיהם . 47

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר