עמוד:45

45 מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 22 . אֵילוּ בַּעֲלֵי חַיִים סִינְדְבָּאד פּוֹגֵש בַּמַסָעוֹת שֶלוֹ ? 23 . לָמָה סִינְדְבָּאד יוֹצֵא לְמַסָעוֹת ? 24 . כָּתוּב בַּטֵקְסְט : "לִפְעָמִים הַמַסָעוֹת הָאֵלֶה מַפְחִידִים וּמְסוּכָּנִים" . מָה מְסוּכָּן בַּמַסַָעוֹת שֶל סִינְדְבָּאד ? מִצְאוּ 2 דוּגְמָאוֹת בַּטֵקְסְט . "מַסְעוֹת סִינְדְבָּאד" | מִתוֹךְ סִיפּוּרֵי "אֶלֶף לַיְלָה וְלַיְלָה" לְסִינְדְבָּאד יֵש סְפִינָה גְדוֹלָה, וְהוּא אוֹהֵב לָשוּט בַּיָם . הוּא יוֹצֵא בַּסְפִינָה שֶלוֹ לִמְקוֹמוֹת רְחוֹקִים, כִּי הוּא רוֹצֶה לִמְצוֹא אֲרָצוֹת חֲדָשוֹת וְלִפְגוֹש אֲנָשִים מְעַנְיְינִים . סִינְדְבָּאד יוֹצֵא לְשִבְעָה מַסָעוֹת . לִפְעָמִים הַמַסָעוֹת הָאֵלֶה מַפְחִידִים וּמְסוּכָּנִים, אֲבָל בְּסוֹף כָּל מַסָע סִינְדְבָּאד מַצְלִיחַ לַחְזוֹר הַבַּיְתָה בְּשָלוֹם, עִם הַרְבֵּה כֶּסֶף וּמַתָנוֹת יְקָרוֹת . בַּמַסָע הָרִאשוֹן הַסְפִינָה שֶל סִינְדְבָּאד עוֹלָה עַל אִי - אֲבָל זֶה לֹא אִי, זֶה גַב שֶל דָג עֲנָק . בַּמַסָע הַחֲמִישִי צִיפּוֹר עֲנָקִית זוֹרֶקֶת אֲבָנִים עַל הַסְפִינָה שֶלוֹ, וְאַחַר כָּךְ הוּא מַגִיעַ לְעִיר שֶל קוֹפִים . בַּמַסָע הַשִישִי הַסְפִינָה שֶלוֹ נִשְבֶּרֶת בִּסְעָרָה, וְהוּא כִּמְעַט מֵת . מָה קוֹרֶה בַּמַסָעוֹת הָאֲחֵרִים שֶל סִינְדְבָּאד ? אֵיךְ הוּא מַצְלִיחַ לַחְזוֹר הַבַּיְתָה בְּשָלוֹם ? עַל כָּל זֶה אַתֶם יְכוֹלִים לִקְרוֹא בַּסֵפֶר ! הַסִיפּוּרִים עַל סִינְדְבָּאד הֵם חֵלֶק מִ"סִיפּוּרֵי אֶלֶף לַיְלָה וְלַיְלָה" . הַסִיפּוּרִים הָאֵלֶה כְּתוּבִים בַּעֲרָבִית, אֲבָל אֲנַחְנוּ לֹא יוֹדְעִים מִי כָּתַב אוֹתָם . לַסִיפּוּרִים יֵש תַרְגוּמִים לְעִבְרִית, לְאַנְגְלִית וּלְעוֹד הַרְבֵּה שָׂפוֹת . אִי جزيرة קוֹרְאִים עַל סֵפֶר : חֵלֶק מִ . . . جزء من . . . ( 5 ) ( 10 ) לאחר הקריאה הראשונה ( חלקים מהטקסט או כולו ) אפשר לשאול את התלמידים בעל פה שאלות של איתור פרטים, למשל : מה סינדבאד אוהב לעשות ? לאן הוא שט ? מה הוא רוצה למצוא ? לכמה מסעות יוצא סינדבאד ? וכו' . שאלות כאלה יכולות לשמש כדיון פותח במליאת הכיתה לפני שניגשים לפעילויות שבספר . 45

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר