עמוד:25

25 מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 1 . לְמִי מַתְאִים לְהַגִיד אֶת הַמִשְפָּטִים הַבָּאִים ? כִּתְבוּ אֶת הַשֵמוֹת שֶל הַיְלָדוֹת . مَنْ مِنَ المناسب أن نقول له الجمل التالية؟ اكتبوا أسماء البنات . א אֲנִי קוֹרֵאת אֶת הַסֵפֶר "בִּילְבִּי" בְּעִבְרִית . - ב לֹא קָרָאתִי אֶת הַסֵפֶר עַל הַיַלְדָה הֲכִי חֲזָקָה בָּעוֹלָם . - ג אֲנִי גָרָה בְּחֵיפָה . - ד קָרָאתִי אֶת הַסֵפֶר "גִ'ינָאן" בַּעֲרָבִית . - ה הַשֵמוֹת שֶל הַחֲבֵרוֹת שֶלִי מַתְחִילִים בְּ-נ' . - ו יֵש לִי עֵינַיִים יְרוּקוֹת . - ז אֲנִי חֲבֵרָה שֶל דָנָה . - 2 . נָטָלִי שוֹאֶלֶת : "וְ הִיא אָהֲבָה אוֹתוֹ ? " א . מִי זֹאת הִיא ? ב . אֶת מָה הִיא אָהֲבָה ? 3 . נָטָלִי אוֹמֶרֶת : "רַק עַכְשָיו הִתְחַלְתִי . " מָה נָטָלִי הִתְחִילָה ? נָטָלִי אוצר מילים בשיחה של דנה ונטלי יש שימוש במילים שתיכן , שתינו . בהמשך היחידה תהיה הרחבה לשימוש במילים אלה . בשלב זה אפשר להסתפק בתרגום . התחלתי / להתחיל – כדאי לכתוב על הלוח גם את הפועל בהווה "מתחיל / מתחילה" . לצורך ההקניה אפשר לומר : "שנת הלימודים מתחילה ב - 1 בספטמבר . מתי מתחילה חופשת החורף ? " "באיזו שעה מתחיל שיעור עברית ? " קבוצה – בשיחה מדובר על קבוצה בטלפון, אבל אפשר להזכיר גם קבוצות של כדורגל וכדורסל, וקבוצות של עבודה בכיתה במקצועות שונים . פעילות 1 לאחר ביצוע הפעילות אפשר לבקש מתלמיד או תלמידה להסביר למה הם חושבים שמשפט מסוים מתאים לילדה מסוימת בעזרת קריאת השורה המתאימה בטקסט שבעמוד הקודם . לפעמים התשובה אינה גלויה לגמרי וצריך להסיק אותה מהטקסט . למשל : המשפט "יש לי עיניים ירוקות" מתאים גם לנטלי וגם לנסרין, וזה נאמר בדברים של דנה לנטלי : "לשתיכן יש עיניים ירוקות" ( שורה 16 ) . 25

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר