עמוד:11

7 1 . 1 | אֵיךְ הָיָה בַּחוֹפֶש ? 8 2 . 1 | חֲבֵרוֹת וַחֲבֵרִים 24 3 . 1 | מַסָעוֹת בַּסְפָרִים 36 2 . דַבְּרוּ בַּכִּיתָה : סַפְּרוּ מָה יֵש בִּשְתֵי הַתְמוּנוֹת . דוּגְמָה : גַם בַּתְמוּנָה הָרִאשוֹנָה וְגַם בַּתְמוּנָה הַשְנִייָה יֵש מָטוֹס . מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 11 6 . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת וְהַשְלִימוּ אֶת הַפְּעָלִים הַחֲסֵרִים, כְּמוֹ בַּדוּגְמָה . انسخوا الجدول إلى دفاتركم، ثمّ أكملوا الأفعال الناقصة كما في المثال . אֲנִי אַתָה אַתְהוּא הִיא רָכַבְתְרָכְבָה נָסַעְתִי נָסַעְתָ שִׂיחַקְתָשִׂיחֵק דִיבַּרְתְדִיבֵּר הָיִיתָהָיָה רָאִיתִי רָאִית שָׂחִיתָשָׂחֲתָה אֲנִי הָלַכְ תִי אַתֶם זוֹכְרִים ? אַתָה הָלַכְ תָ הוּא הָלַךְ אַתְ הָלַכְ תְ הִיא הָלְכָ ה רָכַברָכַבְתָרָכַבְתִי בַּחוֹ פֶש אֲנִי פעילות 6 הָלַכְתִי לַבְּרֵי כָה . כדאי להזכיר לתלמידים פעלים נוספים שנלמדו בשנים הקודמות . אפשר לכתוב על הלוח פעלים כמו : בישלתי, כתבתי, קניתי ולשאול את התלמידים : מי מוצא פועל דומה ל - שיחקתי ? מי מוצא פועל דומה ל - ראיתי ? וכן הלאה . בהמשך היחידה מופיע תרגיל של מיון פעלים לקבוצות . אחרי שהתלמידים השלימו את הטבלה אפשר להגיד כל פעם פועל אחד שמופיע בטבלה ולבקש מהתלמידים להגיד משפט קצר ובו הפועל ושם הגוף המתאים לו . למשל : אומרים – רכבה, והתלמידים אומרים – היא רכבה על אופניים . זמן משחק, דיבור ועוד "שלום אדוני המלך" - בוחרים תלמיד או תלמידה להיות המלך או המלכה, ותלמיד או תלמידה להיות הנסיך או הנסיכה . הנסיך או הנסיכה אומרים : "שלום אדוני המלך" או "שלום גברתי המלכה" והמלך או המלכה עונים : "שלום, בני היקר, איפה היית ומה עשית / שלום בתי היקרה, איפה היית ומה עשית" ? הנסיך או הנסיכה עונים : "הייתי ב . . . ( מציגים בפנטומימה ) ועשיתי . . . ( מציגים בפנטומימה ) " . המלך והמלכה צריכים לומר את המשפט המלא על פי התנועות, למשל : "טסת במטוס וראית טלוויזיה ? " אם זה נכון, הנסיכים עונים : "כן, טסתי במטוס וראיתי טלוויזיה . " אם טעו, מפנים את השאלה לכיתה, ותלמידי הכיתה עונים : "הוא טס במטוס וראה טלוויזיה . " 11

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר