עמוד:9

מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 9 מוּחָמָד : אַתָה יוֹדֵעַ, זֹאת הַפַּעַם הָרִאשוֹנָה שֶהָיִיתִי בְּקַיְיטָנָה מְשוּתֶפֶת שֶל יְלָדִים עֲרָבִים וִיהוּדִים . יוֹאָב : גַם אֲנִי . וַאֲנִי רוֹצֶה לָלֶכֶת שוּב בַּחוֹפֶש הַגָדוֹל בַּשָנָה הַבָּאָה . מוּחָמָד : יֵש בַּמַתְנָ"ס חוּגִים מְשוּתָפִים כָּל הַשָנָה . אַתָה רוֹצֶה לָבוֹא לְחוּג צִילוּם ? אֲנַחְנוּ יְכוֹלִים לָלֶכֶת יַחַד . יוֹאָב : בֶּאֱמֶת ? אֲנִי בָּא . מוּחָמָד : טוֹב, אָז לְהִתְרָאוֹת בַּחוּג . יוֹאָב : יַאלְלָה, בַּי . 2 . כִּתְבוּ נָכוֹן אוֹ לֹא נָכוֹן . א . מוּחָמָד אָהַב לְדַבֵּר עִבְרִית בַּקַיְיטָנָה . ב . יוֹאָב רוֹצֶה לָדַעַת עֲרָבִית . ג . בַּהַצָגָה בְּעַכּוֹ דִיבְּרוּ רַק עֲרָבִית . ד . בַּהוֹפָעָה בַּקִרְקָס דִיבְּרוּ עִבְרִית . ה . זֹאת הָיְיתָה הַפַּעַם הָרִאשוֹנָה שֶל יוֹאָב בַּקַיְיטָנָה הַמְשוּתֶפֶת . 3 . הַשְלִימוּ בַּמַחְבֶּרֶת . בַּקַיְטָנָה הַיְלָדִים לֹא הָיוּ בּ 4 . דַבְּרוּ בְּזוּגוֹת . סַפְּרוּ לְאֵילוּ חוּגִים אַתֶם הוֹלְכִים, אוֹ לְאֵילוּ חוּגִים אַתֶם רוֹצִים לָלֶכֶת . הַצָגָה קִרְקָס סֶרֶט גַן חַיוֹת אוצר מילים חשוב להקנות את אוצר המילים ולתרגל אותן לפני שניגשים לקריאת הטקסט . גישה זו מאפשרת קריאה רצופה של הטקסט והבנתו . הקניית המילים קייטנה ו הצגה - אפשר לשאול : "מי היה בקייטנה ? באיזו קייטנה היית ? עם מי הלכת לקייטנה ? ועוד . על המילה "הצגה" אפשר לשאול שאלות דומות . אם ידוע שהתלמידים הלכו להצגה מטעם בית הספר או שהשתתפו בהצגה אפשר לשאול : ההצגה הייתה מעניינת ? מצחיקה ? הצלחתי – אפשר להביא צנצנת עם מכסה, לנסות לפתוח אותה ולומר : "אני לא מצליח / ה לפתוח את הצנצנת . " אחר כך לפתוח ולומר "הצלחתי" . אפשר לכתוב מילה באנגלית על הלוח ולשאול : "מי יכול לקרוא את המילה ? " לתלמיד או תלמידה שהצליחו לקרוא אומרים : "יופי, הצלחת" . המילים קרקס ו ביקור מתורגמות לצורך ההבנה של הטקסט, אבל הן לא חיוניות לאוצר המילים הפעיל של התלמידים בשלב הזה, ואין צורך לתרגל אותן . בנוסף למילים החדשות כדאי לוודא שהתלמידים זוכרים את המילים שנלמדו בשנים הקודמות : זוכר, כמו, ניסיתי, הבנתי / להבין, צילום . אפשר לבקש מתלמידים לקרוא את השיחה בתפקידים . אפשר גם לבקש משתי בנות לקרוא את הטקסט ולעשות את ההתאמות הדרושות . פעילות 2 אפשר לבצע את הפעילות בכתב במחברת, או בעל פה במליאה . אחרי שהתלמידים זיהו אם כל משפט הוא "נכון" או "לא נכון", כדאי לבקש שימצאו את המשפט המתאים בטקסט . התלמידים יוכלו לתקן בעל פה את המשפטים הלא נכונים . בסעיף ה התלמידים מתבקשים להסיק מסקנה – יואב אומר : "גם אני" - והתלמידים צריכים להבין שזאת הפעם הראשונה שלו בקייטנה המשותפת, כמו מוחמד . פעילות 4 לפני הדיבור בזוגות כדאי לוודא שהתלמידים יודעים להגיד בעברית את שמות כל החוגים שהם הולכים אליהם . אפשר לערוך רשימה משותפת על הלוח . כדאי לעודד את התלמידים לשאול אחד את השני שאלות על החוגים, כמו : מה עושים בחוג ? האם הם אוהבים ללכת לחוג ? 9

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר