עמוד:21

מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 21 18 . כִּתְבוּ אֶת הַשֵמוֹת שֶל הַיְלָדִים הַמַתְאִימִים כְּמוֹ בַּדוּגְמָה . א . שִׂיחַקְתִי כַּדוּרֶגֶל - אַיָה, עֲדִי דוּגְמָה : הד בָּנִיתִי רוֹבּוֹטִים . יָשַנְתִי בְּאוֹהֶל . גבא רָאִיתִי טֵלֵוִויזְיָה . טִייַלְתִי בַּטֶבַע . שִׂיחַקְתִי כַּדוּרֶגֶל . חזו טַסְתִי בְּמָטוֹס . שָׂחִיתִי . שִׂיחַקְתִי בַּטֵלֵפוֹן . 19 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . שָאֲלוּ זֶה אֶת זֶה : "מָה מְשוּתָף ? " לְפִי הַשֵמוֹת שֶכְּתַבְתֶם בִּפְעִילוּת 18 . דוּגְמָה : מָה מְשוּתָף לְאַיָה וּלְעֲדִי ? גַם אַיָה וְגַם עֲדִי שִׂיחֲקוּ כַּדוּרֶגֶל . פעילות 18 בפעילות זו התלמידים מתייחסים לכל הטקסטים בעמודים 18 - 20 . לצורך כך עליהם לחזור ולקרוא את הטקסטים, הפעם ברצף אחד . מטרת הקריאה היא לאתר מי הילדים שעשו את הפעולות השונות . חלק מהפעולות נעשו על ידי ילד אחד או ילדה אחת, למשל : רק יסמין טסה במטוס . חלק מהפעולות נעשו על ידי שני ילדים, כמו בדוגמה : איה ועדי שיחקו כדורגל . פעילות 19 פעילות זו מסתמכת על השמות שהתלמידים כתבו בפעילות 18 . לפי השמות הכתובים התלמידים יוכלו לאתר בקלות פעילויות משותפות של חלק מהילדים : שרה ודניאל ישנו באוהל, עדי ודניאל שחו, יסמין ואמיר ראו טלוויזיה, איה ועדי שיחקו כדורגל . מבחינה לשונית יש בפעילות חזרה לנושא של הפרק "מה משותף" : בעבודה בזוגות התלמידים ישתמשו בניסוחים שמביעים שיתוף : "גם . . . וגם . . . " . 21

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר