עמוד:105

105 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 12 . מָה עָשָׂה אָמִיר אַחֲרֵי הַלִימוּדִים ? כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת . אָכַל אֲרוּחַת צוֹהֳרַיִים וְ . . . כְּשֶאָמִיר חָזַר מִבֵּית הַסֵפֶר, הוּא אַחֲרֵי הַצוֹהֳרַיִים הוּא . . . בָּעֶרֶב הוּא . . . 13 . לָמָה אַבָּא שֶל אָמִיר חִייֵךְ ? הַיוֹם שֶל אָמִיר אֶתְמוֹל חָזַרְתִי מִבֵּית הַסֵפֶר בְּשָעָה שְתַיִים וְאָכַלְתִי אֲרוּחַת צוֹהֳרַיִים . אַחַר כָּךְ הֵכַנְתִי הֲמוֹן שִיעוּרִים . אַחֲרֵי הַצוֹהֳרַיִים הַהוֹרִים שֶלִי נָסְעוּ לַסוּפֶּרְמַרְקֶט, וַאֲנִי הָיִיתִי צָרִיךְ לִשְמוֹר עַל שְנֵי הָאַחִים הַקְטַנִים שֶלִי . שִׂיחַקְנוּ יַחַד בְּכָל מִינֵי מִשְׂחָקִים וְגַם רָאִינוּ קְצָת טֵלֵוִויזְיָה . הַהוֹרִים שֶלִי חָזְרוּ הַבַּיְתָה, וַאֲנִי הִסְתַכַּלְתִי עַל הַשָעוֹן וְאָמַרְתִי : "מָה ? ? ? לֹא יָכוֹל לִהְיוֹת, כְּבָר שֶבַע בָּעֶרֶב ? עוֹד מְעַט אֲרוּחַת עֶרֶב, וְאָז אֲנִי צָרִיךְ לְהִתְקַלֵחַ וְלָלֶכֶת לִישוֹן . שָאַלְתִי אֶת אַבָּא : "אֲנִי יָכוֹל לָלֶכֶת לִישוֹן הַיוֹם יוֹתֵר מְאוּחָר ? בִּכְלָל לֹא הִסְפַּקְתִי לְשַׂחֵק בַּמַחְשֵב . . . " "בְּסֵדֶר," אַבָּא אָמַר, "אַתָה יָכוֹל לָלֶכֶת לִישוֹן חֲצִי שָעָה יוֹתֵר מְאוּחָר . " "חֲצִי שָעָה ? זֶה מַמָש קְצָת זְמַן . . . " "טוֹב, אָז 30 דַקוֹת . " "יוֹפִי ! " שָׂמַחְתִי, "זֶה הַרְבֵּה יוֹתֵר טוֹב ! " וְאָז רָאִיתִי שֶאַבָּא מְחַיֵיךְ . . . הִסְפַּקְתִי / לְהַסְפִּיק كان لديّ متّسع من الوقت חֵצִי / חֲצִי نصف דַקָה / דַקוֹת دقيقة / دقائق מְחַיֵיךְ / לְחַיֵיךְ يبتسم פעילות 12 בטקסט הפעלים מופיעים בגוף ראשון כי אמיר מספר על עצמו . בתרגיל התלמידים צריכים להפוך את הפעלים לגוף שלישי בעבר כי הם מספרים על מישהו אחר, מה אמיר עשה . פעילות 13 זוהי שאלה של הסקת מסקנה . התלמידים יוכלו לדעת שאבא ידע ששלושים דקות הן חצי שעה, לפי החיוך שלו . 105

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר