עמוד:46

46 אֲנִי > > לִי אַתֶם זוֹכְרִים ? אַתְ > > לָךְ אַתַָה > > לְךָ הִיא > > לָה הוּא > > לוֹ הֵן הֵ ם אַ תֶן אַ תֶם אֲנַחְ נוּ אוֹתָ ן אוֹתָ ם אֶתְ כֶן אֶתְ כֶם אוֹתָ נוּ שֶלָ הֶן שֶלָ הֶם שֶלָ כֶן שֶלָ כֶם שֶלָ נוּ לָ הֶן לָ הֶם לָ כֶן לָ כֶם לָ נוּ 25 . הַשְלִימוּ לָנוּ , לָכֶם , לָכֶן , לָהֶם , לָהֶן . א . אַתֶם יוֹדְעִים מָה הַשָעָה ? יֵש שָעוֹן ? ב . אֲנַחְנוּ אוֹהֲבִים לִקְרוֹא . יֵש הַרְבֵּה סְפָרִים בַּבַּיִת . ג . מָרִיָה וְאַיָה רָצוּ לָבוֹא לְחוּג ג'וּדוֹ . אָמַרְתִי שֶהַחוּג מַתְחִיל בְּשָעָה 5 . ד . הָאַחִים שֶלִי רָצוּ לְשַׂחֵק בַּטַבְּלֶט . נָתַתִי אֶת הַטַבְּלֶט שֶלִי . ה . אֵלֶה הַתִיקִים הַחֲדָשִים שֶלָכֶן ? יֵש תִיקִים יָפִים מְאוֹד . 26 . דַבְּרוּ בַּכִּיתָה . מָה מְשוּתָף לַמִילִים בְּכָל טוּר ? אֲנַחְנוּ > > לָנוּ לָנוּ אַתֶם > > לָכֶם אַתֶן > > לָכֶן הֵם > > לָהֶם הֵן > > לָהֶן התזכורת היא לנטיית "ל" ביחיד, שנלמדה בכיתה ג, כהכנה להקניית הנטייה ברבים, שמופיעה בהמשך . בטבלה מופיע סיכום של כל הנטיות ברבים שנלמדו . הדגשת הסופיות מסייעת לתלמידים לגלות את הסיומות הקבועות של הגופים השונים : תמיד סיומת "נו" לאנחנו, "כם" לאתם וכן הלאה . בהמשך הלימוד של השפה, כשהתלמידים יכירו נטיות של מילות יחס נוספות, הם יוכלו לזהות את הגופים בקלות על פי הסיומות . 46

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר