|
עמוד:121
121 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 10 . הִתְבּוֹנְנוּ בִּרְשִימַת הַמִסְפָּרִים וְהַשְלִימוּ : א . הַמִילָה הַמְשוּתֶפֶת לְכָל הַמִסְפָּרִים בְּזָכָר מֵ- 11 עַד 19 - ב . הַמִילָה הַמְשוּתֶפֶת לְכָל הַמִסְפָּרִים בִּנְקֵבָה מֵ- 11 עַד 19 - 11 . א . הַעֲתִיקוּ אֶת מָה שֶצַאלָח מְסַפֵּר, וְכִתְבוּ אֶת הַמִסְפָּרִים כְּמוֹ בַּדוּגְמָה . ב . סַמְנוּ בְּאָדוֹם אֶת הַמִסְפָּרִים בִּנְקֵבָה וּבְכָחוֹל אֶת הַמִסְפָּרִים בְּזָכָר . הֵיעָזְרוּ בַּדוּגְמָה . בַּתִיק שֶלִי יֵש אַחַד-עָשָׂר ( ) סְפָרִים, שֵש-עֶשְׂרֵה ( ) מַחְבָּרוֹת וּשְלוֹשָה-עָשָׂר ( ) קַלְמָרִים . בְּכָל קַלְמָר יֵש חֲמִישָה-עָשָׂר ( ) עֵטִים וְשִבְעָה-עָשָׂר ( ) מְחָקִים . בַּתִיק שֶלִי יֵש גַם שְתֵים-עֶשְׂרֵה ( ) בָּנָנוֹת, אַרְבַּע-עֶשְׂרֵה ( ) עַגְבָנִיוֹת וְעֶשְׂרִים ( ) כְּרִיכִים . 11 נִרְאֶה לִי שֶזֶה לֹא כָּל כָּךְ נָכוֹן . . . בֶּטַח יֵש לִי קְצָת פָּחוֹת דְבָרִים . פעילות 10 זוהי פעילות חקר שבה התלמידים מגלים בעצמם את המבנה האחיד של המספרים מ - 11 - 20 : בנקבה יש בכולם "עשרה" ובזכר יש בכולם "עשר" . פעילות 11 הפעילויות בנושא המספרים מדורגות מהקל אל המורכב יותר . בפעילות 11 התלמידים מתבקשים לזהות את המספרים שכתובים במילים . המספרים ניתנים להם, והם אינם נדרשים להחליט אם המספר הנדרש הוא בזכר או בנקבה . בסעיף ב של הפעילות התלמידים מבחינים בין המספרים בזכר למספרים בנקבה . 121
|
|