עמוד:29

29 מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם אַתֶם זוֹכְרִים ? אֲנִי > > אוֹתִי אַתַָה > > אוֹתְךָ אַתְ > > אוֹתָךְ הוּא > > אוֹתוֹ הִיא > > אוֹתָה זוֹ אֲנִי עִם אִימָא שֶלִי . אֲנִי אוֹהֶבֶת אוֹתָה , וְהִיא אוֹהֶבֶת אוֹתִי . 8 . הַשְלִימוּ אֶת הַמִשְפָּטִים בְּעֶזְרַת אַחַת הַמִילִים הַבָּאוֹת : אוֹתִי, אוֹתְךָ, אוֹתָךְ, אוֹתוֹ, אוֹתָה . א . אַתָה דִיבַּרְתָ כָּל כָּךְ בְּשֶקֶט . לֹא הִצְלַחְתִי לִשְמוֹעַ . ב . אֲנִי אוֹהֶבֶת לְדַבֵּר עִם סָבְתָא . הִיא תָמִיד מְבִינָה . ג . מַזָל טוֹב, אִימָא ! אֲנַחְנוּ אוֹהֲבִים ! ד . הֵן הֵכִינוּ סָלָט - וְאָז הֵן אָכְלוּ . ה . אֲנִי הוֹלֶכֶת לְשַׂחֵק כַּדוּרְסַל עִם חַנָאן . אֲנִי פּוֹגֶשֶת לְיַד בֵּית הַסֵפֶר . ו . אֵיפֹה שַׂמְתָ אֶת הַטַבְּלֶט שֶלִי ? אֲנִי לֹא מוֹצֵא . בכיתות ג ו - ד התלמידים למדו את הנטיות של לי / לך ; שלי / שלך ; אותי / אותך ביחיד . ביחידה זו וביחידה הבאה מופיעות תזכורות לנטיות ביחיד ומוקנות הנטיות של מילים אלו ברבים . פעילות 8 כדאי לשים לב – בסעיפים א, ב, ג, ה – מדובר על בני אדם . בסעיפים ד ו - ו מדובר על דוממים : סלט, טבלט . חשוב להראות לתלמידים שבנטייה של "אותו" יש שימוש גם לגבי אנשים וגם לגבי חפצים . אם התלמידים מתקשים למצוא את הנטייה הנכונה, כדאי לעבור איתם על המשפטים ולברר על מי מדובר בכל משפט, ואחר כך להפנות אותם ל"אתם זוכרים" כדי למצוא את המילה המתאימה . 29

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר