עמוד:71

71 מָ ה הַ הֶ בְ דֵ ל ? ד וֹ מִ ים וְ גַ ם ש וֹ נִ ים יְ לָ דִ ים בָּ ע וֹ לָ ם הַ מַ יִ ם בָּ ע וֹ לָ ם 4 . סָאמִי שוֹאֵל אֶת מָרִיָה : "רָאִית בַּלַיְלָה אֶת הַמִשְׂחָק ? " עַל אֵיזֶה מִשְׂחָק הוּא מְדַבֵּר ? ( קִרְאוּ בְּעַמוּד 70 ) 5 . מָרִיָה אוֹמֶרֶת : "אֵיזֶה כֵּיף לַיְלָדִים שֶגָרִים בִּנְיוּ יוֹרְק . " לָמָה כֵּיף לָהֶם ? 6 . בְּיִשְׂרָאֵל הַשָעָה עַכְשָיו עֶשֶׂר בַּבּוֹקֶר . מָה הַשָעָה עַכְשָיו בִּנְיוּ יוֹרְק ? 7 . מָה מָרִיָה וְסָאמִי רוֹצִים לָדַעַת ? מָה קוֹרֶה עַכְשָיו בָּעוֹלָם ? סָאמִי : רָאִית בַּלַיְלָה אֶת הַמִשְׂחָק ? מָרִיָה : לֹא, יָשַנְתִי . אַתָה רָאִיתָ ? סָאמִי : לֹא, גַם אֲנִי הָלַכְתִי לִישוֹן . מָרִיָה : אֵיזֶה כֵּיף לַיְלָדִים שֶגָרִים בִּנְיוּ יוֹרְק . סָאמִי : כֵּן ! הֵם יְכוֹלִים לִרְאוֹת אֶת הַמִשְׂחָקִים מֵהַהַתְחָלָה וְעַד הַסוֹף . מָרִיָה : וְגַם לָלֶכֶת לִישוֹן בַּזְמַן . סָאמִי : זֶה לֹא מוּזָר שֶשָם עֶרֶב וּפֹה אֶמְצַע הַלַיְלָה ? מָרִיָה : מַמָש מוּזָר ! סָאמִי : מְעַנְיֵין מָה עוֹשִׂים עַכְשָיו בִּנְיוּ יוֹרְק . מָרִיָה : בֶּטַח יְשֵנִים, לֹא ? סָאמִי : כֵּן, אִם פֹּה עֶשֶׂר בַּבּוֹקֶר, אָז שָם הַשָעָה עַכְשָיו הִיא . . . מָרִיָה : שָלוֹש בַּלַיְלָה ! סָאמִי : מְעַנְיֵין מָה הַשָעָה עַכְשָיו בִּמְקוֹמוֹת אֲחֵרִים בָּעוֹלָם . מָרִיָה : וּמְעַנְיֵין מָה קוֹרֶה עַכְשָיו בְּכָל מִינֵי מְקוֹמוֹת בָּעוֹלָם . אוצר מילים הולך לישון - שואלים : "מה אנחנו עושים בלילה ? ישנים . אנחנו אוכלים ארוחת ערב, והולכים לישון . " "אמאל, מתי את הולכת לישון ? " "אמיר, מתי אתה הולך לישון ? " התלמידים יענו בעזרת התבנית : "אני הולך / הולכת לישון בשעה . . . " ער – אפשר לומר שער זה ההיפך מישן . "אתמול הייתי ערה עד מאוחר בלילה, כי הייתי בחתונה . " אין צורך להרבות בתרגול של המילה "ער" . בעמ' 73 התלמידים ילמדו את המילה "להתעורר" ושם יהיה תרגול נוסף . הטקסט הזה ממשיך את הנושא של השיחה בעמוד הקודם, אבל הפעם סאמי מדבר עם חברתו לכיתה ומביע אכזבה מהעובדה שלא ראה את המשחק . המשך השיחה מעלה את העניין של הבדלי השעות בין מקומות שונים בעולם . פעילות 7 השאלה מתייחסת לשתי השורות האחרונות בשיחה . שני העניינים שסאמי ומריה מעלים : מה השעה במקומות שונים בעולם ומה קורה שם עכשיו, אלה הנושאים שיעמדו במרכז הטקסטים שיופיעו בהמשך היחידה . זוהי מעין הקדמה ליחידה כולה . 71

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר