עמוד:45

חזרה על האותיות שנלמדו עד עכשיו : א - צ הצעות לתרגול : לפני פעילות : 1 מזכירים לילדים שהצליל פ אינו קיים בערבית , ומתרגלים את ההבחנה בינו לבין הצליל הקרוב ב . מבקשים מכל ילד להכין שני כרטיסים , על כרטיס אחד - פ , על הכרטיס האחר - ב . אומרים מילים שמתחילות ב - פ או ב - ב בסדר אקראי : פיל , פיתה , בית , פלפל , פה , בובה , פרצוף , ביצה , בובה , פנס , בקבוק , בצל , פיצה , ברווז , בלון . הילדים מרימים בכל פעם את הכרטיס הנכון וחוזרים על המילה בקול . מעודדים הגייה נכונה . לפני פעילות : 2 האותיות הסופיות ף , ץדומות בצורתן , ואפשר לתרגל את הילדים בזיהוי האותיות הללו בתוך תפזורת אותיות , בסימונן בשני צבעים שונים ובכתיבתן במחברת . פינת כתיבה : מפנים את הילדים לאיור המציג " פירמידה " של דמויות ; צב על גג בית , דג על הצב , בננה על הדג , טווס על הבננה . בעזרת שאלות מנחות ( מי עומד על הגג ? מי עומד על הצב ? וכן הלאה ) ותוך כדי שימוש במילה " על " מתארים את המבנה המשעשע . אחר כך הילדים כותבים את המשפטים הקצרים , לפי הדוגמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר