עמוד:42

פ פ אוצר מילים מוכר : פיל , פרפר , פרה , פרח , פלפל , ספה , פה , פנס , פיתה , פיצה ; אפרוח , רופא , מלפפון , טלפון , ספר , אופניים , מגפיים . הקניה : מלמדים את האות פ כמו האותיות הקודמות . בתחילת ההקניה מסבירים לילדים שהצליל פ אינו קיים בערבית . לאחר ההקניה מתרגלים בקול רם את ההגייה של פ , בעזרת מילים מוכרות כמו פיל , פרח , פנס , פיתה , פיצה ( ראו לעיל ) . כותבים את האות פ על הלוח , ומסבירים לילדים שגם לאות זו יש שתי צורות הגייה . מזכירים את ההגייה של פ ומפנים את תשומת הלב לדגש בתוך האות . מסבירים שקיימת גם האות פ ללא דגש ומדגימים את הגייתה . מסבירים ש - פ לא תבוא לעולם בראש מילה , אלא רק באמצע מילה . מדגימים את פ במילים כמו פיצה , פיתה , פלסטר , פיל , פרפר , פרה , פרח , פלפל , פנס . מדגימים את פ במילים כמו אפרוח , מלפפון , טלפון , אופניים , רופא , שפם , מגפיים , כפפות , ספר . זמן משחק , דיבור ועוד מבקשים מהילדים להכין שני כרטיסים - על כרטיס אחד לכתוב פ ועל האחר פ – ( רפה ) . אומרים בקול מילים מוכרות שבכל אחת מופיע הצליל פ או הצליל פ , והילדים מרימים בכל פעם את הכרטיס המתאים . בזוגות : אחד מבני הזוג כותב באצבע פ או פ על גבו של חברו . החבר צריך לזהות את האות ולמצוא מילה ששומעים בה את הצליל המתאים , פ או פ . מתחלפים וממשיכים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר