עמוד:27

זמן משחק , דיבור ועוד האות א בשמות תלמידים : מבקשים מתלמידים ששמם מתחיל ב - א לעמוד . כל אחד מהם אומר את שמו ויחד בודקים אם צדק . יצירה : מציעים לילדים ליצור א / א בפלסטלינה או בדרך יצירתית אחרת . כתיבה : אפשר לחלק לילדים כרטיסים צבעוניים בגודל אחיד ולבקש לכתוב ולקשט א ( בצד אחד של הכרטיס א , בצד השני א ) . התלמידים ישמרו את הכרטיס במעטפה ובמשך הזמן יהיה לכל תלמיד האוסף המלא של האותיות . מבקשים מהתלמידים להכין שני כרטיסים - על אחד ב ועל האחר ב . אומרים בקול מילים מוכרות שיש בהן ב ( ברווז , בלון , בקבוק , בובה , אוטובוס , ביצה , טבח , אצבע ) או ב ( אבטיח , גבינה , כובע , גרב , אבוקדו , מחשב , עגבנייה , מגבת , זנב ) והתלמידים מרימים בכל פעם את הכרטיס המתאים . ב אוצר מילים מוכר : עגבניה , אבוקדו , ארנב , כלב , צב , חלב . הקניה : מציגים את האות ב על הלוח , ומסבירים לתלמידים שבעברית יש אותיות שיש להן שתי צורות הגייה . מזכירים את ההגייה של ב ( דגושה , שכבר נלמדה ) ומפנים את תשומת הלב לדגש בתוך האות . מסבירים שקיימת גם האות ב ללא דגש ומדגימים את הגייתה . מדגימים את ב במילים כמו " בצל " , " בננה " , " בית " , " ברז " . מסבירים שב לא תופיע בסוף מילה . מדגימים את ב ( רפה ) במילים כמו " כלב " , " ארנב " , " צב " , " צהוב " . מסבירים ש - ב יכולה להופיע בסוף מילה , אבל היא לעולם לא תופיע בראש מילה . לפני פעילות 2 כדאי להדגים : מקרינים את העמוד על הלוח ( מהספר הדיגיטלי ב "כותר ספרי לימוד " ) , בוחרים ציור אחד , מזכירים מה המילה בציור , מדגישים בהגייה את ב או ב , ומזמינים תלמיד / ה להדגים מתיחת קו מהציור לאות המתאימה - ב או ב . לפני פעילות 3 כדאי להזכיר בקול את שמות הפריטים שבציור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר