עמוד:24

חלק ראשון - הקניית הקריאה האיור הפותח ( תמונת הספארי ) מזמין את התלמידים להיזכר במילים שלמדו בגן ובכיתות א - ב . הגיית המילים בקול תסייע לתלמידים להיזכר גם באותיות שנחשפו אליהן כבר בכיתה ב . בשלב הראשון - כדאי לפתוח את השיעורים הראשונים בשיח על האיור : מציגים את הנושא – " הנה תמונה של ספארי " – ושואלים : "מה אתם רואים בספארי ? " ( או " מה יש בתמונה ? " ) מזמינים את הילדים להגיב : " אני רואה נחש " , " בספארי יש רכבת " . מומלץ להקפיד על מבנה של תשובות במשפט שלם ( כפי שהודגם ) . בכיתות מתקדמות יותר אפשר להרחיב ולחזור גם על צבעים ( " מה יש בתמונה בצבע צהוב ? " או " יש בתמונה נחש צהוב . " ) , תארים בסיסיים ( " אני רואה פיל גדול . " ) על מספרים ( " יש בתמונה ארבעה אנשים . " ) וכדומה . זמן משחק , דיבור ועוד אפשר להכין משחק כיתתי : כל ילד מחזיק בידיו כרטיס X ( לסימון " לא " ) וכרטיס V ( לסימון " כן " ) . המורה מצביעה על שני פרטים באיור ושואלת אם הם מתחילים ( או אם הם נגמרים ) באותו צליל ( " חתול " ו " חמור " , או " נמר " ו " גזר " ) והילדים מרימים את הכרטיס הנכון לדעתם . בשלב הבא רק אלה שצדקו ממשיכים לשחק ומגיבים לשאלה הבאה של המורה , עד שנשאר מנצח אחד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר