|
עמוד:44
צ ץ אוצר מילים מוכר : צב , צבעים , צלחת , ציור , צעיף , ציפור , צלם , צייר , צבע , בצל , צפרדע ; עץ , מיץ , מוצץ . הקניה : מקנים את האות צ תוך חזרה על הליך הקניית אות חדשה כמו הקניית האות א במדריך זה . כותבים את האות צ על הלוח . מסבירים שכך כותבים את הצליל צ בתחילת המילה ובאמצע המילה . אבל כששומעים את הצליל הזה בסוף מילה כותבים ץ . מציגים את האות בשמה - צ סופית . זמן משחק , דיבור ועוד מכינים כרטיסים כמספר הילדים בכיתה . על מחציתם כתוב צ ועל המחצית האחרת כתוב ץ . נותנים כרטיס לכל ילד . המורה אומרת מילים שמתחילות ב - צ ( צב , צלחת , צבע , ציור , צפרדע , ציפור , צעיף ) , מילים ששומעים בהן צ באמצע המילה ( בצל , ביצה , פיצה , חציל , מצלמה , חצר ) ומילים שנגמרות ב - ץ ( מיץ , מוצץ , רץ , עץ ) . הילדים מקשיבים למילה שהמורה אומרת ורק אלה שיש בידם האות המתאימה מרימים יד . מבקשים מאחד הילדים להגיד איפה נשמעת האות צ / ץ - בהתחלת המילה , באמצע או בסוף . מחלקים לילדים ציורים שבמילים המייצגות אותם יש צ / ץ - בהתחלה , באמצע או בסוף . בוחרים 3 ילדים ונותנים לכל אחד שלט : צ .......... ( צ בהתחלת המילה ) ..... , צ ..... ( צ באמצע המילה ) ו - ............. ץ ( ץ בסוף המילה ) . מבקשים משאר הילדים לעמוד ליד השלט המתאים למילה המייצגת את הציור שבידם .
|
|