עמוד:34

ך כ סופית אוצר מילים מוכר : מלך , נסיך , ברך . הקניה : מסבירים לתלמידים שבסוף מילה יש לאות כ צורה אחרת , ומוסיפים על הלוח את ך . מדגישים שהאות ך נכתבת רק בסוף מילה . מזכירים לילדים מילים המסתיימות ב - ך : מלך , ברך , נסיך . הצעות לתרגול : משמיעים מילים שהתלמידים מכירים , ובתוכן גם כאלה המסתיימות ב - ך : בלון , בית , ברך , ילדה , גמל , ברך , עגבנייה , ספר , חתול , נסיך . מבקשים מהתלמידים להרים יד רק כשהם שומעים מילה המסתיימת ב - ך . מבקשים מהתלמידים להכין שני כרטיסים - על אחד כותבים כ ( רפה ) ועל האחר כותבים ך . אומרים בקול מילים מוכרות , שבחלק מהן שומעים כ באמצע המילה ( מכנסיים , עכבר , אוכל , נסיכה , נכד , נכדה ) וחלק מסתיימות ב - ך ( ברך , נסיך , מלך ) , והתלמידים מרימים ומראים את הכרטיס המתאים לכל מילה . זמן משחק , דיבור ועוד מחלקים את הכיתה ל - 3 קבוצות . מדביקים בשלוש פינות של הכיתה כרטיסים גדולים עם אותיות : בפינה אחת כרטיס עם כ , בפינה שנייה כרטיס עם כ ובפינה שלישית כרטיס עם ך . מכינים כרטיסים עם ציורים כמספר התלמידים בכיתה , ועל כל כרטיס ציור של מילה שיש בה כ , כ , או ך ( רק ציורים , ללא אותיות ) . מערבבים את הכרטיסים ומחלקים לתלמידים . מבקשים מכל ילד לגשת לפינה שיש בה האות המתאימה לציור שבידו . כשהתלמידים עומדים בשלוש קבוצות מבקשים מכל אחד לומר את המילה שמתאימה לציור שלו , ובודקים אם הילד עומד במקום הנכון . בזוגות : כל ילד מצייר ציור ומסתיר בו את האות כ , כ או ך . הילדים מחליפים ביניהם את הציורים , וכל אחד מוצא את האות שמסתתרת בציור של בן הזוג .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר