עמוד:127

באופן דומה , בפעילות 16 אפשר לסרטט את שלושת המשולשים המבוקשים בעלי צלע משותפת ואותו גובה , לדוגמה כך : . 16 סרטטו על רשת הנקודות שלושה משולשים שונים ששטחם 9 סמ״ר - משולש חד זוויות , משולש קהה זווית ומשולש ישר זווית : פעילות 17 היא פעילות אתגר המיועדת לתלמידים מתקדמים . אתגר . 17 עמליה ואיתי רצו לאכול עוגיית ופל עם גלידה , אבל נשארה להם רק עוגייה אחת בצורת משולש . הם החליטו להתחלק בה שווה בשווה . עמליה הציעה לחתוך את העוגייה כך : הצעה : 1 עמליה איתי דיון מה דעתכם על ההצעה של עמליה ? האם שני החלקים שווים בשטחם ? האם חייבים לחשב את השטח המדויק של כל חלק כדי להחליט אם הם שווים בשטחם ? מה השטח של כל חלק ? במבט ראשון קשה להשוות בין שני המשולשים שיצרה עמליה , מאחר שקשה לחשב את שטח המשולש העליון . אורכי הצלעות שלו אינם על קווי רשת המשבצות וכך גם הגבהים לצלעות . עם זאת , אפשר להשוות בין שטח המשולש התחתון לשטח המשולש כולו – לשני המשולשים יש צלע משותפת ( הצלע התחתונה שאורכה 6 יחידות אורך ) . הגובה לצלע במשולש הגדול הוא 4 יחידות אורך , ובמשולש הקטן הוא 2 יחידות אורך , כלומר חצי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר