עמוד:6

בפרק לתלמיד , לפני העיסוק בזוויות במצולעים , עוסקים בזוויות כנושא בפני עצמו . משווים זוויות בעזרת שקף להשוואת זוויות , אומדים גדלים של זוויות ולומדים למדוד זוויות במעלות . אומדן זוויות חשוב לפתח יכולת אומדן של גודל זוויות , למשל : היכולת להבחין בין זווית של 100 ° ובין זווית של 160 ° ( שתיהן קהות , אך אחת גדולה רק במעט מ - ° 90 והאחרת קרובה יותר ל - ° . ( 180 כמו כן יכולת האומדן חשובה כשמשתמשים במד זווית רגיל , כדי להחליט על איזו סקלת מספרים להסתכל . האומדן מבוסס במידה רבה על הכרת הסוגים השונים של זוויות והמידות המתאימות להם . זווית נישאה זווית נישאה , כאמור , היא זווית הגדולה מ - ° 180 וקטנה במצולעים קעורים לפחות אחת הזוויות היא זווית נישאה . הקשר בין המרובעים השונים חשוב להדגיש שכל מרובע העומד בדרישות של הגדרת סוג מסוים של מרובעים נכלל בסוג הזה . למשל : בהגדרת המעוין נדרש שלמרובע יהיו ארבע צלעות שוות . אם כן , כל מרובע שכל צלעותיו שוות הוא מעוין . מכך נובע שגם ריבוע הוא מעוין , שכן הוא עומד בדרישות של הגדרת המעוין . אפשר לומר שריבוע הוא מעוין מיוחד , שמלבד היותו מעוין יש לו גם תכונות נוספות ( זוויות ישרות ) . בין סוגי המרובעים יש קשרי הכלה שחשוב להבין כדי לקבל תמונה מלאה על סוגי המרובעים . אפשר להדגים את הקשרים בין סוגי המרובעים בעזרת התרשים הזה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר