עמוד:31

. 22 מדדו כל זווית בעזרת מד זווית וכתבו את גודלה . אפשר להשתמש בפינה של דף מלבני או בפינה של סרגל כדי להשוות כל זווית לזווית ישרה ולמיין אותה . בסעיף א הזווית נראית חדה , לכן הציפייה היא שתתקבל במדידה זווית הקטנה מ - ° . 90 בסעיף ב הזווית נראית ישרה , לכן הציפייה היא שתתקבל במדידה זווית השווה ל - ° . 90 בסעיף ג הזווית נראית קהה , לכן הציפייה היא שתתקבל במדידה זווית הגדולה מ - ° 90 וקטנה מ - ° . 180 לאחר המדידה במד הזווית יבדקו התלמידים אם גודלי הזוויות שהתקבלו תואמים את הציפיות שלהם . פעילויות –26 24 בפעילויות האלה עוסקים בסכום זוויות במשולשים ובמרובעים . לפי תוכנית הלימודים התלמידים אינם צריכים לשלוט בנושא זה , עם זאת העיסוק במדידות מפתח את ההבנה של התלמידים שבכל משולש סכום הזוויות שווה וכן בכל מרובע . בפעילות 25 יש המחשה ויזואלית לסכום הזוויות במשולש . התלמידים חותכים משולש לשלושה חלקים כך שבכל חלק זווית אחרת . הם מצמידים את הזוויות ונוכחים שהזוויות מרכיבות יחד זווית שטוחה , כלומר זווית של . 180 ° זאת איננה הוכחה אלא המחשה . פעילות לכל הכיתה . 25 סרטטו על דף משולש כרצונכם . השתמשו בסרגל . צבעו כל זווית בצבע שונה לבחירתכם : חתכו את המשולש כך שכל זווית תהיה בחלק אחר : הצמידו את הזוויות כך : בפעילות 26 יש מגוון התנסויות המראות שסכום הזוויות במרובע הוא . 360 °

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר