עמוד:74

בפעילות 3 התלמידים צריכים להחליט אם הקטע האדום בכל מקבילית הוא גובה לצלע המסומנת . חשוב שהתלמידים ינמקו את תשובותיהם תוך שימוש במושגים המופיעים בהגדרת הגובה של מקבילית : צלע , קודקוד , מאונך . הינה התשובות ודוגמאות להסברים לפעילות זו : . 3 א . האם הקטע האדום בכל מקבילית הוא גובה לצלע המסומנת בכחול ? הקיפו . אם הקפתם " לא גובה " , הסבירו מדוע . בסוף הפעילות יש דיון : דיון האם כל אלכסון של מקבילית הוא גם גובה ? במקבילית שבאמצע הטור השמאלי הגובה המסורטט מתלכד עם האלכסון . כדי לענות על השאלה שבדיון התלמידים יכולים להציג דוגמה נגדית של מקבילית שבה האלכסון אינו מתלכד עם הגובה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר