עמוד:78

אפשר גם לצייר ציור סכמטי של אוטובוסים שאינו על הלוח המחיק . יהיו תלמידים שיזדקקו ללוח גם עבור סעיף א , ואחרים שיוכלו לפתור ללא עזרת הלוח גם את סעיף ב . זה הפתרון : בדיון שבסוף הפעילות מופיעות שתי שאלות אתגר : דיון באיזה בית ספר ישארו יותר כובעים ? באיזה בית ספר יהיו יותר מקומות פנויים באוטובוסים ? אין צורך לחשב את המספר המדויק של הכובעים או המקומות העודפים , אלא לבדוק באיזה בית ספר המספר הרחוק ביותר מהמאה השלמה או הכפולה של 50 הקרובה אליו מלמעלה . גם כאן אפשר להיעזר בלוח המחיק . בבית ספר " דקלים " יישארו הכי הרבה כובעים עודפים . בבית ספר " הדרים " יישארו יותר מקומות פנויים באוטובוס . הצעה לשאלות נוספות לדיון : באיזה בית ספר יישארו פחות כובעים ? ( " אשלים " ) אתגר – כמה כובעים יישארו בו ? ( 2 ) באיזה בית ספר יהיו פחות מקומות פנויים באוטובוסים ? ( " אשלים " ) אתגר – כמה מקומות פנויים יישארו בבית הספר הזה ? ( 2 ) אתגר – שני בתי ספר החליטו לשתף פעולה ולהזמין כובעים יחד כדי לחסוך בהוצאות . הם גילו ששיתוף הפעולה מאפשר להם להזמין חבילה אחת פחות מאשר אם כל בית ספר היה מזמין בנפרד . מיהם שני בתי הספר ? כמה חבילות הם הזמינו במשותף ? ( בתי הספר הם " הדרים " ו " דקלים " . אין צורך לחשב את מספר התלמידים בשני בתי הספר ביחד . די לראות שאינו מעל , 800 ולכן 8 חבילות של כובעים יספיקו לשני בתי הספר ) . בפעילות 7 שמים דגש על האלף . אלף הוא מספר הנקודות הכולל בצד האחורי של לוח האלף . לפני הפעילות כדאי להסתכל שוב על לוח הנקודות ולבחון – כמה מאות יש באלף ? כמה עשרות ( שורות של עשר , " קומות " במלון )? בפעילות מסופר על מלון של 1 , 000 חדרים . בכל סעיף צריך לבדוק אם יש מקום לשתי קבוצות התיירים . השאלה שקולה למעשה לשאלה אם מספר התיירים ( סכום המספרים על המטוסים ) גדול מ - . 1 , 000 מובן שאין צורך לחשב את מספר התיירים בכל סעיף כדי לענות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר