קראו בכותר - שבילים פלוס : 7 מדריך למורה
64
   א . הכרת המספרים עד 1 , 000  ( עמודים 131 - 109 (  יחידה זו מחולקת לשלושה תתי נושאים .  עמודים 118 - 109 עוסקים ברצף המספרים , שמותיהם וסדר הגודל ביניהם תוך שימוש בלוח  האלף .  עמודים 125 - 119 עוסקים בהתאמת מספר לכמות וזיהוי כמויות גדולות .  עמודים 131 - 126 עוסקים בישר המספרים .  לאורך כל היחידה משתמשים בלוח האלף המחיק ממארז האביזרים .  מומלץ לפתוח את היחידה בפעילות להיכרות עם לוח האלף :  לוח האלף  פעילות פתיחה  א . מבקשים מהתלמידים להניח לפניהם את לוח האלף .  מספרים שבכיתה מסוימת ביקשו מהתלמידים לצבוע את כל הלוח – אבל כל 100 מספרים  בצבע שונה .  דיון :  בכמה צבעים השתמשו התלמידים בכתה ההיא כדי לצבוע את הלוח כולו ?  כמה מאות יש ב - ? 1 , 000 ב - ? 300 ב - ? 600  כמה מספרים יש בלוח האלף ?  כמה מספרים יש מ - 401 עד ? 500 מ - 501 עד ? 1 , 000 מ - 701 עד ? 900  ב . מבקשים מהתלמידים למצוא בלוח האלף את המספר . 400  דיון :  באיזה מקום בלוח כתוב המספר ? 400  איך כותבים בספרות את המספר ארבע מאות ?  מצאו בלוח עוד מספר שיש בו שני אפסים ברצף . מהו המספר שמצאתם ?  היכן בלוח הוא כתוב ?  מצאו עוד מספרים דומים . באילו מקומות בלוח הם כתובים ?  מציגים לילדים את המונח מאות שלמות .  ג . המורה כותב על הלוח מספר במילים , למשל ארבע מאות חמישים ושלוש , ומבקש  מהתלמידים למצוא את המספר בלוח האלף .  דיון :  איך כותבים את המספר בספרות ?  מהו המספר העוקב ל - ? 453 מהו המספר הקודם ל - ? 453
   עמודים -113 109  פעילויות 7 - 1 מתמקדות בלוח האלף .  . 1 השלימו את המספרים החסרים .  בפעילות 1 משלימים מספרים בלוח האלף . מומלץ לנסות להשלים בלי להסתכל על הלוח  המלא ואחר כך לבדוק בעזרת הלוח אם צדקנו .  בפעילויות 2 ו - 3 משלימים את המספר העוקב והקודם . מומלץ לדון עם התלמידים :  באילו מקרים המספר הקודם אינו באותה השורה במשבצת שמשמאל למספר ?  ( לדוגמה : 251 , 241 , 231 )  באילו מקרים המספר העוקב אינו באותה השורה מימין למספר ?  ( לדוגמה : 330 , 220 , 270 )  בפעילות 5 עוסקים בסדרת העשרות השלמות . אלה הם המספרים הנמצאים בטור האחרון בלוח האלף .