עמוד:68

חילוק שבר בשבר ( א ) 1 בפח הצבע הירוק נשארו 1 6 ליטר צבע . אבי רוצה להעביר את שארית הצבע הירוק לבקבוקים שווים בגודלם . השלימו את האפשרויות השונות שיש לאבי . א | אבי יכול להעביר את שארית הצבע לבקבוקים של 1 2 ליטר . לכמה בקבוקים כאלה יספיק הצבע שבפח ? ל – בקבוקים . ב | אבי יכול להעביר את שארית הצבע לבקבוקים של 1 3 ליטר . לכמה בקבוקים כאלה יספיק הצבע שבפח ? תרגיל : = 6 15 : 3 15 בדיקה : × 3 15 = 1 6 5 ג | אבי יכול להעביר את שארית הצבע לבקבוקים של 1 1 ליטר . לכמה בקבוקים כאלה יספיק הצבע שבפח ? תרגיל : = 6 15 : 1 15 בדיקה : × 1 15 = 1 6 5 ד | אבי יכול להעביר את שארית הצבע לבקבוק אחד של 1 6 ליטר . תרגיל : = 6 15 : 6 15 בדיקה : × 6 15 = 1 6 5 אפשר לערוך דיון : האם כדאי לאבי לבחור בקבוקים שגודלם אחר ? הסבירו . בסעיף א יהיו תלמידים שיטעו ויפתרו כך : . 6 15 : 2 15 = 3 15 חשוב לבקש מהתלמידים לבדוק מהי השאלה שנשאלה ומה כל מספר מייצג ( האם בתוצאה הכוונה ל – 3 בקבוקים או ל – 3 15 הבקבוק ?) . נוסף על כך מומלץ לוודא שהתלמידים אכן בודקים את התוצאה של תרגיל החילוק על ידי תרגיל הכפל . מומלץ להזכיר לתלמידים שהם עדיין לא למדו לפתור תרגילי כפל שבהם שני הגורמים הם שברים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר