עמוד:133

הדרכה פתרו כל בעיה בשני שלבים : נסחו את השאלה לכל אחד מהשלבים . החליטו לפי איזה סדר יש לפתור את הבעיה . פתרו כל אחד מהשלבים . כתבו תשובה לבעיה . 2 בבית - הספר " אביב " יש 450 תלמידים . לטיול השנתי לא יצאו 30 תלמידים . התלמידים שהשתתפו בטיול התחלקו שווה בשווה בין 14 מדריכים . כמה תלמידים היו בכל קבוצת הדרכה ? 3 לבית - הספר " התלמוד " קנו 450 ספרים חדשים . 180 מהספרים היו ספרי קריאה ושמו אותם בספרייה . את שאר הספרים , שהיו ספרי תהילים , חילקו בין הכיתות - 30 ספרים לכל כיתה . כמה כיתות יש בבית - הספר " התלמוד " ? 4 לבית - הספר " חכמה ודעת " קנו 800 ספרים חדשים וחילקו אותם שווה בשווה בין 20 הכיתות . בכיתה ה ' אמרו התלמידים : " אילו היו מחלקים בינינו שווה בשווה את הספרים שקיבלה כיתתנו , כל אחד מאתנו היה מקבל 2 ספרים . " כמה תלמידים יש בכיתה ה ' בבית - הספר " חכמה ודעת " ? 5 בארנק של סבתא היו 420 שקלים . היא הזמינה אליה את הנכדים כדי לתת להם דמי חנוכה . רק 7 מהנכדים הגיעו . היא נתנה לכל אחד מהם 50 ש " ח . כמה שקלים נשארו לסבתא לאחר החלוקה ? שימו לב לכינויים של המספרים שכתבתם במהלך הפתרון , ובדקו בעזרתם את החישובים . 6 אילו הייתה סבתא מחלקת את כל הכסף שהיה לה בארנק שווה בשווה בין כל הנכדים שהגיעו , כמה שקלים היה מקבל כל נכד ? 7 כתבו בעיה מילולית שלפתרונה משתמשים בשני תרגילי כפל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר