עמוד:83

2 דורית לקחה מהמדף שבחנות 22 בקבוקים של 1 ליטר צבע סגול . המוכרת הציעה לה להחליף מספר גדול ככל האפשר של בקבוקים בפחיות של 1 ליטר . כמה פחיות של 1 ליטר יהיו לה לאחר ההחלפה ? כמה בקבוקים של 1 ליטר יהיו לה ? כתבו במחברת את השוויון המתאר זאת : 3 א . מ - 3 פחיות מלאות של 1 ליטר צבע ירוק רוצים להעביר את הצבע לבקבוקים שווי נפח . אילו בקבוקים אפשר לבחור ? השלימו . סך הכול - 3 ליטרים צבע ירוק . מהו נפח כל בקבוק ? כמה בקבוקים ? = 3 ב . מ - 3 פחיות מלאות של 1 ליטר צבע לבן רוצים להעביר את הצבע לבקבוקים שווי נפח מגודל אחר . אילו בקבוקים אפשר לבחור ? השלימו . סך הכול - 3 ליטרים צבע לבן . מהו נפח כל בקבוק ? כמה בקבוקים ? = 3 4 בחנות יש 3 פחיות מלאות של 1 ליטר צבע כתום ופחית אחת שבה 3 ליטר צבע כתום . המוכרת רצתה להעביר את כל הצבע הכתום לבקבוקים שווי נפח . לאיזה סוג של בקבוקים כדאי לה להעביר את הצבע ? כמה בקבוקים כאלה היא תמלא בסך הכול ? השלימו במחברת : אתגר האם אפשר להעביר את הצבע גם לבקבוקים אחרים ? הסבירו . פעילויות 4 - 2 עוסקות במעבר משבר למספר מעורב ולהפך - ממספר מעורב או שלם לשבר . בפתרון פעילויות אלה התלמידים יכולים להסתמך על ידע קודם ( למשל , הכרת ישר המספרים , דימוי בקבוקי הצבע ופחיות הצבע ) או להיעזר בדף המלבנים המצורף לחוברת . מומלץ לערוך דיון שבו יסבירו התלמידים כיצד הם פתרו . בפעילות 4 יש כמה תשובות אפשריות , למשל , שברים שהמכנה שלהם הוא 8 או . 12 ואולם בדרך כלל מקובל להפוך מספר מעורב לשבר שהמכנה שלו שווה למכנה של המספר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר