עמוד:70

ג שברים על ישר המספרים עם המורה 1 עבדו על צד א של דף ישרי המספרים המצורף בסוף החוברת . השתמשו במקלות השברים ממארז האבזרים של כיתה ד ' או בדף מקלות השברים שבסוף החוברת . לאחר שתסיימו , ענו על השאלות האלה : א . באילו מקלות שברים אפשר להשתמש כשרוצים לסמן על ישר המספרים את המספרים השלמים ( 3 , 2 , 1 , 0 וכן הלאה )? הסבירו . ב . באילו מקלות שברים נוח להשתמש כשרוצים לסמן על ישר המספרים שברים שהמכנה שלהם הוא ? 7 הסבירו . ג . באילו מקלות שברים נוח להשתמש כשרוצים לסמן על ישר המספרים שברים שהמכנה שלהם הוא ? 3 האם אפשר להשתמש במקלות אחרים ? אילו ? הסבירו . 2 עבדו על צד ב של דף ישר המספרים המצורף בסוף החוברת . ! הקטע שבין 0 ל - 1 נקרא קטע יחידה . גם הקטע שבין 1 ל - 2 ( או הקטע שבין 2 ל - 3 וכן הלאה ) נקרא קטע יחידה . 3 לפניכם ישרי מספרים שקטעי היחידה שלהם שונים באורכם . שימו לב לכמה חלקים שווים קטע היחידה של כל ישר מספרים מחולק . מצאו על כל ישר מספרים את הנקודות המתאימות למספרים הנתונים . שימו לב : מקצת התלמידים מתקשים להבחין בין מספר החלקים שבקטע היחידה לבין מספר השנתות המצוירות על קטע היחידה . אפשר להמליץ לתלמידים לסמן קשתות כאשר הם מונים קטעים . מומלץ לערוך דיון : היכן השבר 2 3 ממוקם על כל אחד מהישרים א ו - ב ? מדוע שבר זה מסומן במקום אחר על כל ישר ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר