עמוד:16

יעל כדי לפתור בקלות את התרגיל 5 × 868 הגדלתי את הגורם הראשון פי 2 והקטנתי את הגורם השני פי 2 כך : . 10 × 434 קיבלתי תרגיל שקל יותר לפתור ותוצאתו שווה לתוצאת התרגיל המקורי : 8 פתרו את התרגילים האלה בדרך דומה . | 25 × 404 = 100 × = א = × | 250 × 80 = 1 , 000 ב | 200 × 55 = × 11 = ג = × | 125 × 64 = 1 , 000 ד אפרת כדי לפתור בקלות את התרגיל 600 : 52 הגדלתי את המחלק ואת המחולק פי 4 כך : . 2 , 400 : 010 קיבלתי תרגיל שקל יותר לפתור ותוצאתו שווה לתוצאת התרגיל המקורי : דיון אילו הייתה אפרת מקטינה את המחלק ואת המחולק פי 5 כך : , 120 : 5 האם תוצאת התרגיל הייתה שווה לתוצאת התרגיל ? 600 : 25 9 פתרו את התרגילים האלה בדרך דומה . | 900 : 5 = : 10 = א = | 4 , 200 : 40 = : 10 ב | 700 : 25 = : 100 = ג = | 1 , 250 : 50 = : 100 ד 10 בלי לפתור את התרגיל בכל סעיף השלימו את המספר החסר כך שיתקבל שוויון ( תוצאות שני התרגילים יהיו שוות . ) | 18 × 111 = 3 × א × | 320 × 15 = 80 ב × | 2 × 3 , 003 = 6 ג | 700 : 10 = : 5 ד : | 560 : 8 = 5 , 600 ה : | 1 , 000 : 25 = 6 , 000 ו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר