|
עמוד:120
דיוק , שטף , הטעמה , הנגנה , תקשורתיות , התחשבות בקהל / בנמען . לחילופין , בהתאם לשיקול דעת המורה , ניתן להציג לתלמידים את המחוון המופיע להלן . המחוון ישמש את התלמידים מכאן ואילך לשכלול הקריאה שלהם ולמתן משוב לתלמידים אחרים , שאף הוא משכלל את התפקוד שלהם בקריאה . שלב זה בתהליך ההוראה-למידה נבחר כמתאים לשימוש במחוון שייבנה או במחוון המופיע להלן כיוון שהתלמידים כבר דנו בחשיבות הקריאה בקול ואף התנסו בה , וקיימת סבירות שהם פיתחו מודעות לנושא . המחוון שייבנה יוכל לשרת אותם בהמשך ההתנסות בפרק . מחוון דיוק צריך לדייק צריך לקרוא על-פי הניקוד והשטף שטף מהירות הקריאה צריכה להתאים לתוכן אין הפסקות בתוך המילים אין הפסקות ארוכות בין המילים ובין המשפטים הנגנה קוראים לפי סימני הפיסוק מדגישים את סימן השאלה מדגישים את סימן הקריאה קוראים בהטעמה ( מלעיל ומלרע ) תקשורתיות : התחשבות בקהל / בנמען קוראים בקול רם מסתכלים מדי פעם על הקהל השיר " גשם" מאת אסתר ראב פעילות 3 מיון הפעלים תורם להבנת השיר . הפעלים בציווי ( כגון " פתח , " " שלח , " " גרש "( קשורים לפנייה לה ; ' ואילו הפעלים בהווה-רבים ( כגון " כלניות מחייכות" ו " אנקורים ... מתפלשים וצווחים ( " מציינים את הפעולות של בעלי החיים והצמחים לאחר הגשם . . 115 על פי : משרד החינוך ( תשע . ( ג-2201 " אוגדן למורה – דובים , חתולים וציפור : קוראים בקול משיריה של נורית זרחי . עמוד . 7
|
|