עמוד:138

פעילות 2 הכתבה מאפשרת לתלמידים להכיר ילד שיש לו אוטיזם וכך להרחיב את ההיכרות שלהם עם הלקות . פעילות 3 מטרת השאלה המופיעה כאן ובפעילויות נוספות בהמשך היא לאפשר לתלמידים להבחין בכך שהטקסטים השונים כוללים גם חלקים של מידע כללי וגם תיאורים חווייתיים ואישיים , ושהשילוב בין השניים מאפשר להפיק עוד מידע בעל ערך . " מה זה אוטיזם " ? כתבה מתוך עיתון ' קשר אלו " ט ' פעילות 4 הפעילות מעלה למודעות את ההסתכלות על האוטיזם כמשהו שנמצא על פני רצף ולא כעל מכלול תסמינים קבוע ואחיד . פעילות 5 כדאי להמליץ לתלמידים לכתוב נקודות בעת שהם קוראים שוב את הטקסטים . אלו ישמשו אותם להשוואה ולניסוח המסקנה . פעילות -9פעילות מתוקשבת הפעילות המתוקשבת מאפשרת לתלמידים ליישם מהלכי קריאה וצפייה בהקשר לנושא אחר מזה המוצג בפרק : התגברותם של אנשים על מגבלות קשות באמצעות איתור של נקודות חוזק , התמקדות בהן ומינופן . התלמידים ייחשפו לתקצירים על אודות מספר דמויות וקבוצה אחת של אנשים ויבחרו במי ירצו להתמקד . לאחר שיקראו כתבה ויצפו בסרטון על אודות הדמות או הקבוצה , ישלבו התלמידים את המידע שיידלו מתוכם במשימת כתיבה . בעקבות הקריאה והצפייה הם יוכלו , למשל , לכתוב לדמות ( או לקבוצה ) מכתב שבו יתארו מה הרגישו וחשבו כשנחשפו לסיפורה ואיזה מסר מתוך הסיפור ימשיך ללוות אותם בהמשך הדרך . בסיום מומלץ לערוך שיחה בכיתה בנוגע לתכנים שהתלמידים נחשפו אליהם ולמצוא את המשותף ביניהם הן מהפן התוכני של הפעילות ( אנשים שמצליחים להתמודד עם מגבלות קשות ומגיעים להישגים בתחומים שונים ) והן מהפן האורייני שלה ( הפקת מידע מטקסט וסרטון , שילוב המידע וארגונו בדרך כלשהי הבאה לידי ביטוי בתגובה הכתובה של הילדים . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר