עמוד:193

חשוב להסביר לתלמידים , כי רשב"י ובנו זה עתה יצאו משהות של שתים עשרה שנה במערה , בה למדו תורה כמעט ללא הפסקה . הם הגיעו לדרגה רוחנית כל כך גבוהה , עד שלא יכלו להבין שישנה גם מציאות אחרת , שהעולם ממשיך כמנהגו והחיים הגשמיים נמשכים כסדרם . מסיבה זו כל מקום שנתנו בו עיניהם בקפידה מיד נשרף . רשב"י מכנה את לימוד התורה בכינוי " חיי עולם , " מכיון שזכות הלימוד מביאה את האדם לחיי עולם הבא . אפשר לבקש מהתלמידים להסביר מדוע משתמש רשב"י במילה " שעה " לתיאור העיסוק בצרכי הפרנסה . סעיף ד-בפעם השניה שיצאו רשב"י ובנו מהמערה , גישתם כלפי האנשים מפוייסת יותר , והם מלמדים זכות על עם ישראל שמחבב את המצוות . רשב"י ובנו מבינים כעת כי לא כל האנשים מסוגלים לעסוק בלימוד בלבד , וכי לימוד התורה שלהם מחזיק את אלו שלא לומדים . פעילות 11 סעיף א-התכונות המתגלות בציטוטים הן : מחזיק בעמדתו ואינו חושש לומר את האמת גם במחיר של סיכון אישי . שמר על בגדיו שלא יבלו והתכסה בחול , אך כאשר עמד מול הקב"ה לתפילה הקפיד על לבוש נאות . אינו מוכן לוותר על לימוד התורה בשביל צרכים חומריים . מלמד זכות על עם ישראל . סעיף ב-פעילות זו נערכת אמנם בזוגות אך בסיומה כדאי להאזין לתשובות התלמידים ונימוקיהם גם במליאה . לימוד בחברותא פעילות 1 סעיף א-בלימוד כדאי לספק רקע קצר על רשב"י מתוך קטע המידע , לספר את עלילת המדרש ולדון במסר שלו והרלוונטיות של המסר לימינו אנו . בכדי שהלימוד יהיה מעניין וחווייתי , חשוב לשתף את התלמידים הצעירים בלימוד ולהתאים את הפעילויות לגילם . כמו כן יש לתכנן את הזמן כך שהפעילות לא תעלה על כ-20 דקות . להלן מספר הצעות לגיוון הלימוד : אפשר לעורר שאלה לדיון : להתחיל לספר את המדרש , לעצור ולהזמין את התלמידים לשער מה יהיה ההמשך ואחר כך לבחון את מעשיו של רבי שמעון לאור ההשערות . אפשר לחבר חידות שעניינן הבנת התוכן והמסר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר