עמוד:185

. 5 חידוד המיומנות של קריאת טקסט : אופן הדיון במילות ההמנון מכוון את התלמידים להעניק תשומת לב רצינית למילים הנוטות להיחוות כקלישאות לא ברורות או כמבעים ריקים שאין לתת עליהם את הדעת יותר מדי ( למשל : " התקווה בת שנות אלפיים" – מדוע דווקא " אלפיים ?; " " להיות עם חופשי בארצנו" - האם איננו חופשיים כבר (? . 6 פיתוח וקידום חשיבה ביקורתית : הפרק כולו מכוון לחשיבה מסדר גבוה וכולל תהזדמנויו רבות לשיח דבור מורחב . כל ההיבטים שלובים זה בזה ומזינים זה את זה . הטקסט הטקסט המידעי " התקווה" " התקווה , " מאת נפתלי הרץ אימבר הטקסט המידעי " גולי בבל" + מפה " על נהרות בבל" ( קטע מוזיקלי ) הטקסט המדעי " שיר המעלות" " שיר המעלות" – תהילים קכו הסוגה והמטרה החברתית טקסט מידעי לשם מידוע , תיאור והסבר שיר למטרות שיתוף והנאה טקסט מידעי לשם מידוע , תיאור והסבר וטקסט חזותי פסוק מתהילים + מנגינה לשם שיתוף והנאה טקסט מידעי לשם מידוע , תיאור והסבר פרק מהתנ"ך עולם השיח עולם השיח העיוני עולם השיח של הספרות עולם השיח העיוני עולם השיח של תקשורת המונים והמקורות היהודיים עולם השיח העיוני עולם השיח של המקורות היהודיים הערות והצעות להוראת הפרק פעילויות פותחות ( טרם המפגש עם מילות ההמנון ) פעילות 1 סביר להניח , שרוב התלמידים יזהו את מנגינת ההמנון וידעו את שמו רק משמיעת צליליה הראשונים של המנגינה שלו ( בלי המילים , ( אם כי חשוב לוודא זאת . פעילויות 2-3 מטרתה של פעילות 2 הנעשית באמצעות שיחה המתמקדת בכמה שאלות היא לעורר את התעניינות התלמידים בהמנון ולהציף את הידע הראשוני שיש להם עליו כבסיס ללמידה . בפעילות 2 כדאי לכתוב על הלוח את תשובות התלמידים , כך שבפעילות 3 יוכלו להציב אותן מול ההגדרה שמציע רוביק רוזנטל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר