עמוד:123

הפרק " אדם ואדמה " ( עמוד 119 בספר הלימוד , כרך ( 1 נושא הפרק : הפרק מתמקד בקריאה קולית של טקסטים מעולם השיח של המקורות היהודיים ושל הספרות בנושא של שמירה על הטבע . נחיצותה של קריאה קולית ורהוטה באה לידי ביטוי בנסיבות פורמליות כגון בטקסים ובמהלך שיעורים בתחומי דעת עתירי מלל . הקריאה הקולית מעמיקה את ההבנה ומעשירה את ההנאה מהטקסטים הספרותיים . מטרות הפרק מטרות תוכן חיזוק המודעות לנושא השמירה על הטבע וחיזוק הזיקה של הילדים לעולם הטבע ולהנאה ממנו . מטרות הבנה , הבעה ולשון . 1 שכלול היכולת של קריאה קולית שוטפת , רהוטה ומדויקת . . 2 העלאת המודעות להיבטים התורמים לקריאה טובה , כזו התורמת להבנה ולהתחשבות בקהל המאזינים . . 3 טיפוח ההבנה שהקריאה הקולית בפני קהל היא דרך להעביר חוויה אסתטית ורגשית ולבטא פרשנות אישית לטקסט . הטקסט פסוקים מספר בראשית , פרק ב , ד-ט , טו " כי דע כי כל רועה ורועה" מאת רבי נחמן מברסלב , ליקוטי מוהר"ן תניינא סג השיר " גשם , " מאת אסתר ראב השיר " צל ומי באר , " מאת יורם טהרלב השיר " באלפי חלילים , " מאת נורית זרחי השיר " תפילת האילן , " המנון רשות הטבע של מוזמביק , תרגם דידי מנוסי הסוגה והמטרה החברתית פסוקים מהתורה לשם סיפור ושיתוף טקסט לשם טיעון ושכנוע שיר למטרת שיתוף והנאה שיר למטרת שיתוף והנאה שיר למטרת שיתוף והנאה שיר למטרת שיתוף והנאה עולם השיח עולם השיח של המקורות היהודיים עולם השיח של המקורות היהודיים עולם השיח של הספרות עולם השיח של הספרות עולם השיח של הספרות עולם השיח של הספרות הערות והצעות להוראת הפרק מהי קריאה קולית מיטבית ? הגייה מדויקת קריאה בשטף הנגנה הולמת

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר