|
עמוד:71
ספרד ועיקרו קשיי הגלות ותחינה לגאולה , מבטא את חוסר האונים של המיעוט היהודי בספרד הנוצרית ואת התלות המוחלטת בעזרתו של הקב"ה . פעילות 6 כדאי להפנות את תשומת ליבם של התלמידים לכך שברוח הטקסטים שלמדו , במשימה זו הם מתבקשים להביע בקשות כלליות ולא אישיות . זוהי הזדמנות לשיחה כיתתית היוצאת אל מעבר לחיי היומיום של התלמיד הפרטי ומעלה סוגיות בוערות הקשורות לחברה , לעם ישראל או לעולם כולו . הפרק " סיפורים על סליחה ועל כפרה" ( עמוד 10 בספר הלימוד , כרך ( 1 נושא הפרק : סליחה שבין אדם לחברו הפרק מהווה הזמנה לעסוק בנושא הסליחה והכפרה שבין אדם לחברו , המלווה את תקופת הימים הנוראים , באמצעות ארבעה טקסטים שונים : המשנה במסכת יומא , המדרש על רבי אלעזר והמכוער , הלכות תשובה לרמב"ם והסיפור " הדינר הגזול . " בתחילת הפרק מועלה שאלה מעוררת מחשבה : למי חשובה הסליחה-לאדם הנפגע או אולי גם לפוגע , והיא שבה וחוזרת בסופו של הפרק , לאחר העיסוק בארבעת הטקסטים . מטרות הפרק מטרות תוכן עיסוק עצמאי בנושא הסליחה תוך שילוב של חקירה פילוסופית , איתור של נקודת המבט האישית וקריאה קפדנית של טקסטים . יעדים בחינוך לשוני . 1 התנסות בשיח מורחב כתוב ודבור : לכל אורך הפרק משולבים דיונים מונחים העוסקים בנושא הסליחה דרך חוויותיהם האישיות של התלמידים וכן משימות כתיבה שבהן הם מתבקשים לכתוב על אותן החוויות . תרגול מיומנויות חשיבה מסדר גבוה – הפרק רצוף בדיונים הדורשים היסקים , ניתוח סאבטקסט ( משמעויות סמויות , ( ניסוח והמשגה של רעיונות המופיעים בסיפורים ובדברי הרמב . "ם . 2 היכרות עם טקסטים מאוצר המקורות היהודיים-מדרש ופרקי הלכה , והתנסות בקריאתם תוך שימת לב לשפה ולמבנה המיוחדים להם .
|
|