עמוד:67

חד גדיא 173 78 האי ברחוב הציפורים 177 83 זיכרונות עולים 180 91 כיסופים לארץ ישראל 184 100 שמות תואר ותוארי פועל 189 107 רשב"י בחברותא 190 119 לוחמת הרובע 194 125 וחג שבועות תעשה לך 196 129 ביקור במוזיאון 199 135 הצלת נפשות 205 142 בין המצרים 211 150 חלק גדול מן הטקסטים במילה טובה ה מוטמעים בגרסה המתוקשבת כטקסטים מקוריינים : טקסטים מן המקורות היהודיים ; פסוקים מן התנ"ך , מדרשים ופיוטים טקסטים שיש בהם מילים רבות ממשלב לשוני גבוה , למשל הסיפור " הדינר הגזול" טקסטים ארוכים במיוחד , למשל " דודה יוספינה נשארת באסם" טקסטים שהנושא שלהם רחוק מעולם הילדים , למשל " שירת הלווייתנים" טקסטים שיש בהם ריבוי של דמויות ודו-שיח , למשל המדרש על רבי אלעזר והמכוער טקסטים קלאסיים , אשר האזנה להם תוסיף ערך רגשי-אסתטי לחוויית המפגש עם היצירות , כגון שירים מאת לאה גולדברג , נורית זרחי , אהוד מנור וכיו"ב טקסטים קצרים וטקסטים שרמת מורכבותם הלשונית איננה מקשה את הבנתם אינם מקוריינים ; כך גם טקסטים שמלווים בפעילויות המזמינות את התלמידים לקרוא בקול לטובת פרשנות משלהם . הפנית תלמידים להאזנה לטקסט בספר המתוקשב מומלצת בנסיבות מגוונות : היא מאפשרת לתלמידים ליהנות מהאזנה נינוחה לקריאה מדויקת , מוטעמת ואיכותית ומהחוויה האסתטית של האזנה ליצירות ספרות מאפשרת לתלמידים לפגוש שוב את הטקסט בשיעור או בבית לשם הבנת הרצף והבנת ההקשר לקראת הפעילויות המלוות את הטקסט מעניקה לתלמידים הזדמנות לשמוע את ההגייה הנכונה של מילים לא מוכרות מאפשרת לתלמידים מתקשים ולתלמידים עם קשיים בקשב להפנות את מלוא תשומת הלב לתכנים המושמעים במקום לתהליכי פענוח

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר