עמוד:283

31 לכל משוואה כתבו שני זוגות סדורים של מספרים שהם פתרונות של המשוואה , וסרטטו את הגרף . 32 בכל אחד מהסעיפים א—ג נתון סיפור . 1 לכל סיפור סמנו במשתנים שני גדלים לפי בחירתכם , והסבירו מה מייצג כל משתנה . 2 כתבו באמצעות המשתנים משוואה המתאימה לסיפור . 3 מצאו שלושה פתרונות שונים של המשוואה שכתבתם . האם לכל פתרון שמצאתם יש משמעות בסיפור ? הסבירו . א . קבוצת תיירים עברה מסלול של מ"ק 80 . חלק מהמסלול עברה הקבוצה ברכיבה על אופניים במהירות של 15 קמ"ש , וחלק — בהליכה במהירות של 5 קמ"ש . ב . יוסי שילם בקופה בכמה שטרות של ₪ 50 וקיבל עודף . ₪ 20 ג . חברה ליבוא של מוצרי מזון החליטה לייבא שוקולד משני סוגים : שוקולד חלב ושוקולד לבן . החברה משלמת למפעל השוקולד ₪ 3 לחפיסה של שוקולד חלב ₪ 5–ו לחפיסה של שוקולד לבן . ברשותה של החברה סכום של ₪ 300 , 000 לביצוע ההזמנה . 33 יוני קנה 5 כלי כתיבה : מחברות ועטים . מחירה של מחברת אחת הוא , ₪ 7 ומחירו של עט אחד הוא . ₪ 5 יוני שילם בסך הכול . ₪ 29 כמה מחברות וכמה עטים קנה יוני ? עבדו לפי השלבים האלה : א . סמנו במשתנה x את מספר המחברות שקנה יוני , ובמשתנה — y את מספר העטים . כתבו משוואה המתארת את מספר כלי הכתיבה שקנה יוני . ב . לפניכם שלושה זוגות של מספרים : ( 3 . 5 , 1 . 5 ) ( 4 , 1 ) ( 2 , 3 ) בדקו כל זוג וקבעו אם הוא פתרון של המשוואה שכתבתם . אם כן , האם יש לפתרון זה משמעות בסיפור ? מהי ? ג . כמה פתרונות יש למשוואה שכתבתם בסעיף א ? הסבירו . ד . כתבו משוואה המתארת את הסכום ששילם יוני עבור כלי הכתיבה . ה . לפניכם שלושה זוגות של מספרים : ( 7 , 4 ) ( 3 , 2 ) ( 2 , 3 ) בדקו כל זוג וקבעו אם הוא פתרון של המשוואה שכתבתם בסעיף ד . אם כן , האם יש לפתרון זה משמעות בסיפור ? מהי המשמעות ? ו . כמה פתרונות יש למשוואה שכתבתם בסעיף ד ? הסבירו . ז . בדקו אם הזוג הסדור ( 2 , 3 ) הוא פתרון משותף של שתי המשוואות . האם יש לפתרון זה משמעות בסיפור ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר