עמוד:238

10 א . רשמו את השמות של כל אלכסוני התיבה שבמסגרת ( בעמוד הקודם . ( ב . כמה אלכסונים יש בתיבה ? דיון 11 לפניכם סרטוטים מוקטנים של התיבה ABCDEFPH וכן של הפאה ABCD של התיבה . אורכי צלעותיו של המלבן ABCD הם מ”ס 6 מ”ס 8–ו . א . חשבו את אורך הקטע . BD ב . אילו מהזוויות הבאות הם ישרות ? נמקו . DHP , BDH , ADB ג . איזה סוג של משולש הוא ?› HDB הסבירו . סרטטו סקיצה של המשולש . ד . הגובה HD לפאה ADCB הוא מ”ס 20 . חשבו את אורך האלכסון HB של התיבה . היעזרו בסקיצה של › HDB שסרטטתם בסעיף הקודם . ה . סרטטו אלכסון אחר של התיבה וחשבו את אורכו . כדי למצוא את אורך האלכסון של תיבה שממדיה ידועים אפשר להשתמש במשפט פיתגורס פעמיים . דוגמה בתיבה שבסרטוט נתון : מ”ס 60 = SN , מ”ס 15 = LM , מ”ס 20 = LP נחשב את אורך האלכסון - LS אלכסון התיבה - בשתי דרכים שונות . דרך 1 נחשב תחילה את אורך האלכסון TL של הפאה : TQLP TL = 20 + 60 = 4 , 000 › TL = 4 , 000 כעת נתבונן במשולש ישר–הזווית . › LTS ( הסבירו מדוע הוא ישר–זווית (! אורכי הניצבים הם מ”ס 15 ו– מ”ס 4 , 000 , ומכאן : LS = 4 , 000 + 225 = 4 , 225 › LS = 4 , 225 = מ”ס 65 דרך 2 תחילה נחשב את אורך האלכסון LN של הפאה : PNML LN = 20 + 15 2 › LN = 625 = 25 ( לאיזה משולש ישר–זווית התייחסנו (? כעת נתבונן במשולש ישר–הזווית › SLN ( הסבירו מדוע הוא ישר–זווית (! אורכי הניצבים הם מ”ס 25 מ”ס 60–ו , ומכאן : LS = 25 + 60 = 4 , 225 › LS = 4 , 225 = מ”ס 65

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר