עמוד:205

2 2 דוגמה 3 . 7 משמעותו אורך של צלע של ריבוע ששטחו 3 . 7 יחידות שטח . אורך הצלע של ריבוע כזה הוא כמובן 3 . 7 יחידות אורך , לכן אין צורך בחישוב כדי לקבוע שמתקיים השוויון : 3 . 7 2 = 3 . 7 10 באילו מהסעיפים אפשר לפתור את התרגיל בלי חישוב ? הסבירו . דיון 11 א . האם המספר 10 הוא מספר שלם ? ב . 1 שערו היכן נמצא המספר 10 על ציר–המספרים . הסבירו . 2 בחרו את הנקודה המתאימה ל– מבין הנקודות המסומנות על ציר–המספרים : אם a הוא מספר חיובי , מתקיים ( a ) = a הסבר : a יכול לייצג את אורך הצלע של ריבוע ששטחו a יחידות שטח , לכן גם ( a ) יכול לייצג את שטח הריבוע . דוגמה 27 משמעותו אורך הצלע של ריבוע ששטחו 27 יחידות שטח , לכן אין צורך בחישוב כדי לקבוע שמתקיים השוויון : ( 27 ) = 27 אם b הוא מספר חיובי , מתקיים b 2 = b הסבר : b יכול לייצג את השטח של ריבוע שאורך צלעו b יחידות אורך , לכן גם b 2 יכול לייצג את אורך הצלע של הריבוע . 3 השלימו את שני המספרים השלמים הסמוכים הנמצאים משני צדי הנקודה שבחרתם : ___ < 10 < ___ ג . בדקו את השערתכם בסעיף ב 1 על ידי חישוב התוצאה של 10 במחשבון . ד . כתבו תרגיל אחר של הוצאת שורש , שהתוצאה שלו נמצאת גם היא בין שני המספרים השלמים שאותם מצאתם בסעיף ב . 3 בדקו את תשובתכם בעזרת המחשבון . שימו לב : להוצאת שורש בעזרת מחשבון משתמשים במחשבון שיש בו הסימן או הסימן sqrt ( קיצור של הביטוי האנגלי , square root שפירושו "שורש ריבועי . ( "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר