עמוד:120

57 מנהל בית הספר רוצה להתרשם מההישגים של תלמידי כיתות ח . האם הוא יבקש מהמורה של כל כיתה את הציון הממוצע , החציון או השכיח ? הסבירו . 58 בכל סעיף בחרו את הסיום הנכון למשפט : אם מוסיפים מספר אחד לקבוצת מספרים ... א . ... הממוצע תמיד ישתנה / לפעמים ישתנה / אף פעם לא ישתנה . ב . ... החציון תמיד ישתנה / לפעמים ישתנה / אף פעם לא ישתנה . ג . ... השכיח תמיד ישתנה / לפעמים ישתנה / אף פעם לא ישתנה . ד . ... הטווח תמיד ישתנה / לפעמים ישתנה / אף פעם לא ישתנה . 59 בחרו נושא לחקירה . תוכלו לבחור נושא כגון השוואה בין טמפרטורות ( או משקעים ) במקומות שונים בעולם / בארץ לאורך תקופה מסוימת . תוכלו לבחור נושא שאת הנתונים לגביו תאספו באמצעות עריכת סקר בין חבריכם לכיתה , כגון המרחק ( או משך זמן ההגעה ) מהבתים של תלמידי הכיתה עד לבית הספר , דרכי ההגעה לבית הספר ( ברגל , על אופניים וכו , ( ' מספר ספרי הקריאה שכל תלמיד קורא במשך חודש וכדומה . אפשר כמובן לבחור בכל שאלה אחרת שמעניינת אתכם . א . נסחו במדויק את שאלת המחקר וקבעו את דרך איסוף הנתונים . ב . ארגנו את הנתונים בייצוג שיעזור לכם להציג את הממצאים לפני חבריכם לכיתה . ג . נתחו את הנתונים בעזרת מדדים סטטיסטיים שלמדתם ( ממוצע - אם אפשר ; חציון - אם אפשר ; שכיח , שכיחות , שכיחות יחסית ) כך שתוכלו לענות על שאלת המחקר שלכם . ד . כתבו את מסקנתכם . ה . נסו להציע שאלת מחקר חדשה הנובעת ממסקנתכם . ( מה עוד הייתם רוצים לדעת באותו נושא (? ו . בחרו דרך מתאימה ( מצגת , כרזה או דרך אחרת ) להציג בפני חבריכם לכיתה את התהליך כולו : השאלה , דרך איסוף הנתונים , הייצוגים , הניתוח , המסקנה ושאלת ההמשך .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר