עמוד:78

כשבונים טבלת שכיחויות על פי טבלת איסוף נתונים , חלק מהמידע אובד . דוגמה במשימה - 8 בטבלת השכיחויות לא קיים מידע על סוג הדם של לילך שהופיע בטבלת איסוף הנתונים . בסטטיסטיקה אנו אוספים נתונים כדי לחקור תופעה מסוימת או מאפיין מסוים . בדרך כלל אנו מתעניינים בשכיחות הערכים השונים של המשתנה הנבדק ומתעלמים ממאפיינים אחרים שנדגמו . דוגמה במשימה - 8 חוקרים את שכיחות סוגי הדם בקרב קבוצת תלמידים . במקרה זה אנו מתעלמים מפרטים אחרים שנדגמו , למשל ש ם . 9 מנהל בית ספר אוסף נתונים לגבי הוותק בהוראה של המורים בבית הספר . הוא מרכז את המידע בטבלת שכיחויות . א . מהי הקבוצה הנבדקת ומה המשתנה הנבדק ? ב . מה משמעות המספר 12 בטבלה ? ג . איזו עמודה מייצגת את ערכי המשתנה ? ד . איזו עמודה מייצגת את השכיחויות ? ה . לכמה מורים יש ותק של 10 שנים ? ו . מה השכיחות של מורים שיש להם 5 שנות ותק ? ז . “ מורה חדש “ הוא מורה שיש לו פחות 4–מ שנות ותק . מהי השכיחות של מורים חדשים בבית הספר ? ח . מהו הוותק המרבי ? מהי שכיחותו ? ט . איזה ותק הוא השכיח ביותר ? י . כמה מורים בבית הספר ? יא . איזה אחוז ממורי בית הספר הם בעלי ותק של עד שנתיים ( כולל ?( יב . לאיזה אחוז ממורי בית הספר יש ותק גדול 5–מ שנים ? יג . כתבו שאלה משלכם אודות הנתונים בטבלה ובקשו מהתלמידים בכיתה לענות עליה . כאשר המשתנים מקבלים ערכים מספריים , קל להתבלבל בינם לבין השכיחויות . זכרו : השכיחות של ערך מתארת כמה פעמים הערך מופיע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר